Shadow schreef:Beste Bartjes, sorry, maar in welke tijd leef jij? "Anders worden machts- en inkomensverschillen te groot, en krijg je allerhande misstanden." Er heersen machts- en inkomensverschilen op onze wereld zoals de mensheid nooit te voren heeft gekend! Haha. "...en krijg je allerhande misshanden." -> Lees alsjeblieft een keer het nieuws - maar dan écht nieuws, niet de troep die de corrupte media in je strot probeert te duwen; ga desnoods Russell Brand kijken, een prima, prima entertainer die aardig zoekwerk voor je doet wat betreft de misstanden op de wereld. Either way, ik vind dat je statement totaal geen realiteitswaarde heeft; we hebben nog nooit zulke massale en gruwelijke misstanden gekend zoals we nu kennen! "...En dat kán ook wanneer de Nederlandse burgers op de juiste politieke partijen stemmen" Hahah, er bestaan geen juiste politieke partijen, en hun mate van onmenselijkheid en corruptie neemt recht evenredig toe met hun macht. Jemig zeg, elke zin van je is wel finaal af te kraken, dus ik spring maar gewoon even door naar de laatste van je alinea: "Het probleem zit 'm niet in de democratie of de rechtsstaat, maar het ligt bij de burger zelf." Hahah, hier is de media vast erg blij mee! (ze kunnen hun werk blijkbaar wel goed doen) Er bestaat geen democratie, er bestaat geen rechtsstaat, en ze hebben ook nóóit bestaan! We leven in een schijndemocratie en een schijnrechtsstaat, "de burger" wordt onderdrukt en uitgebuit, gemanipuleerd, voorgelogen, etc. etc. etc. Wij leven in een systeem waar de man met het geld de man van de wet is. Maar wees niet getreurd!, de kracht van liefde en hoop is sterker en 'more profound' dan de schijnkracht van systemen.
(...)
De drogredenen:
- Je stelt: "Er heersen machts- en inkomensverschilen op onze wereld zoals de mensheid nooit te voren heeft gekend". Aangezien je het in dat geval over de
hele geschiedenis van de mensheid hebt, spreekt dat niet voor zich. Maar bewijzen geef je niet.
- Je verwijst me naar "écht nieuws", zonder aan te geven wie dat nieuws verstrekt. Ook maak je niet duidelijk waarom dat nieuws betrouwbaarder is dan het nieuws van de reguliere nieuwsberichten of actualiteitsprogramma's in Nederland.
- Ik zou volgens jou voor mijn informatie de uitzendingen van een zekere
komiek moeten bekijken. Wie zegt mij dat die man het beter weet?
- Je schrijft: "Either way, ik vind dat je statement totaal geen realiteitswaarde heeft; we hebben nog nooit zulke massale en gruwelijke misstanden gekend zoals we nu kennen!" Er zijn nu meer mensen op de aarde dan vroeger, zodat misstanden - wanneer ze voorkomen - vanzelf meer mensen betreffen. Het is dus zaak te kijken naar de relatieve cijfers. Als je dat doet zie dat de wereldgeschiedenis vol is van gruwelijke misstanden: dat het nu erger is dan ooit te voren is uit de lucht gegrepen, en het vereist een zorgvuldige onderbouwing om dat (als het inderdaad zo is) aannemelijk te maken.
- Je schrijft: "Hahah, er bestaan geen juiste politieke partijen, en hun mate van onmenselijkheid en corruptie neemt recht evenredig toe met hun macht." Opnieuw een onbewezen stelling. Er bestaat wel een tendens tot corrumpering in relatief grote politieke partijen die langere tijd achtereen aan de macht zijn. Daarom dat een veelpartijensysteem ook de voorkeur heeft. Wat de
juiste politieke partij is hangt natuurlijk af van dat wat je wenselijk acht. Op de juiste partij stemmen betekent dan dat je stemt op de partij die - naar de ervaring leert - grofweg hetzelfde nastreeft als wat jij zelf maatschappelijk wenselijk acht.
En zo gaat het maar door zonder dat je een behoorlijke argumentatie of onderbouwing geeft. Ik licht er nog één stijlbloempje uit:
Er bestaat geen democratie, er bestaat geen rechtsstaat, en ze hebben ook nóóit bestaan! We leven in een schijndemocratie en een schijnrechtsstaat, "de burger" wordt onderdrukt en uitgebuit, gemanipuleerd, voorgelogen, etc. etc. etc.
Een gevaarlijke vorm van zwart-wit-denken. Waarom zou je je nog verzetten tegen nieuwe vormen van fascisme, tegen godsdienstige terreur, tegen aanvallen op de parlementaire democratie of rechtsstaat, etc. Het is volgens jou immers allemaal leugen en bedrog, en onze situatie is nu erger dan het ooit geweest is. Je betoog is vooral een tirade die het onder geestverwanten goed zal doen, maar waar lezers die bewijzen en argumenten wil zien niets aan hebben.