2 van 2

Re: Email waarschuwing

Geplaatst: ma 30 mar 2015, 17:10
door jkien
FYI: nu, een paar weken later, is het gelukt om mijn mailadres op WSF terug te veranderen naar het xs4all-adres, zonder rare foutmeldingen.

Re: Email waarschuwing

Geplaatst: ma 30 mar 2015, 21:17
door Miels
Maar goed, wat het probleem ook is, het is niet zo waarschijnlijk dat dat bij hun ligt.
Au contraire. Het is absoluut zeker dat het probleem bij hen ligt. Of beter: de oorzaak ligt bij hen, het probleem is van ons ;). Alhoewel ik niet denk dat ze bereid zijn daar iets aan te veranderen. Hun spamfilter is iets te strak afgesteld, en wel zodanig dat de mail niet eens in je spamfolder terecht komt, maar dat hij gelijk doet alsof je mailbox niet bestaat.
 
FYI: nu, een paar weken later, is het gelukt om mijn mailadres op WSF terug te veranderen naar het xs4all-adres, zonder rare foutmeldingen.
Mooi!

Re: Email waarschuwing

Geplaatst: ma 30 mar 2015, 22:06
door jkien
Miels schreef: Au contraire. Het is absoluut zeker dat het probleem bij hen ligt. ... Hun spamfilter is iets te strak afgesteld,
 
Hmm. Michel kreeg wel WSF-mail op zijn xs4all account. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat een spamfilter zodanig is afgesteld dat het binnen het bericht onderscheid maakt tussen zijn en mijn naam.

Re: Email waarschuwing

Geplaatst: ma 30 mar 2015, 23:09
door Michel Uphoff
Heb je dat filter wel goed bekeken?


list:

if instring(username$),"jkien" > 0 then

proc ****()

else

proc SendMail()

end if

Re: Email waarschuwing

Geplaatst: ma 30 mar 2015, 23:23
door jkien
Staat er in die code ook dat de grote stroomstoring van vorige week bedoeld was om jkien te treffen, of ben ik nou paranoide?

Re: Email waarschuwing

Geplaatst: vr 03 apr 2015, 09:50
door Miels
Er komt meer kijken bij spam dan alleen de inhoud. Zo kan bijvoorbeeld ook de spam-score verhoogd worden als binnen een bepaalde tijdspanne er veel berichten van eenzelfde server af komen. Of dat die server recent ook een aantal mails heeft gestuurd naar niet-bestaande mailboxen.

Hoe dan ook: de mail is naar je goede mailadres gestuurd, en onze server heeft de reactie gekregen dat die mailbox niet bestond. Er is maar 1 partij die daar verantwoordelijk voor is, namelijk de hoster van de mailbox.

Maar blij dat je mailadres weer werkt :). Ik heb een productsuggestie ingediend om het bestaande adres ook weer door een gebruiker zelf te kunnen laten activeren, in plaats van heen en weer te moeten schakelen tussen 2 adressen.