2 van 2

Re: Pad door Co

Geplaatst: ma 13 apr 2015, 14:29
door Xenion
Je kan misschien hier eens naar kijken: https://gist.github.com/layzerar/4132153
De code importeert std::vector en opencv, maar van opencv wordt blijkbaar enkel de Vec4d structuur gebruikt wat basically een array van 4 doubles is. Je zou deze code eenvoudig moeten kunnen porten naar eender welke taal. (Ik heb wel niet gechecked of ze goed werkt.)

Re: Pad door Co

Geplaatst: ma 13 apr 2015, 16:43
door Roberto Molvado
De 'centripetal catmull-rom' heb ik nu in ieder geval! Ik had niet door dat het nu om een hele nieuwe methode ging. Het 'Definiton' stukje van Wikipedia legt het eigenlijk prima uit. Ik heb het nu in Matlab geschreven, zodat ik het makkelijk kan testen en aanpassen. Ik kan de code hier posten als daar behoefte toe is. Het resultaat is bijgevoegd. Hier is blauw de standaard (uniform), rood is centripetal en groen is chordal.
 
Catmull
Catmull 265 keer bekeken
 
@Xenion
Ik ga nu eens kijken naar die C++ code, dank je daar voor.

Re: Pad door Co

Geplaatst: ma 13 apr 2015, 17:48
door Marko
In Matlab bestaat gewoon een functie voor cubic spline interpolatie.

Re: Pad door Co

Geplaatst: ma 13 apr 2015, 18:04
door Roberto Molvado
@Marko
Dat weet ik.
 
Het ging om een toepassing in C++, ik prototypeer alleen in Matlab.
 
Ik heb die catmull spline eens vergeleken met een cubic interpolation spline en ik zie dat die kubische veel te veel uitwijkingen heeft:
Cubic
Cubic 265 keer bekeken
 
Ik ga dus voor de catmull spline.
 
Dit topic kan nu als afgesloten worden beschouwd.