Benm,Benm schreef: Precies, ik zou inzetten op iets dat vrij eenvoudig de hele boel kan reguleren, iets als dit: http://www.ebay.com/itm/DC-Adjustable-Voltage-Regulator-Boost-Buck-Step-Up-Down-Converter-30W-4A-/172748883111?epid=17004071429&hash=item2838a2c4a7:g:pi0AAOSwiQ9ZUMQ9
Al is het maximum voltage aan de ingang van 30 volt wellicht wat beperkend, maar je hebt ook soortgelijke modules die meer spanning kunnen hebben, struin een beetje rond op ebay.
En er zijn zeker discutabele producten op de markt, maar het helpt als je fors onder de limieten blijft (bijv 1.5 A aan belasting op iets dat volgens de verkoper 4 A kan leveren etc).
dat ziet er idd een leuk ding uit. Maar om de OP te helpen, hoe zie jij dit dan concreet ? Want hij heeft 24V wisselspanning of 14V DC, afhankelijk van hoe de bak aangesloten wordt.
Hoe ik het zie:
De 24V gelijkrichten en aanbieden aan zo'n DC/DC converter (die minimum 34V DC ingang aankan), en voor de batterijvoeding hetzelfde principe gebruiken als in mijn schema, ie. scheiding van beide kringen door diodes.
Of had jij nog een ander idee ? Er zijn wel gecombineerde AC/DC to DC convertoren, maar bij degenen die ik vond (klik) is de vereiste DC input meestal te hoog om aan een (zelfs ladende) batterij van 12V te hangen.
Of misschien een AC/DC converter en dan splitsen met diodes zoals ik in mijn schema deed, dan moet de 24V wisselspanning al niet gelijkgericht worden, Deze lijkt mij wel geschikt (klik).