Re: radarreflector in zwemvest
Geplaatst: za 29 dec 2018, 02:22
Dat hangt er natuurlijk wel vanaf hoe ver uit de kust je vliegt. Die slides zijn onvoldoende voor alle passagiers, maar er behoren toch losse life rafts (met een radiobaken) aan boord te zijn als je verder dan 2 uur of 400 mijl uit de kust vliegt - zeg maar voor iedere transatlantische vlucht, en ook de nodige in azie/oceanie?
Rond de middellandse zee zul je nooit zo ver van de dichtstbijzijnde luchthaven kunnen komen, en bovendien voortdurend ergens op de radar te zien zijn.
Er was nog wel een dingetje daarover met Qantas die die hele slides eruit wil gooien ivm gewichtsbesparing, wat op zich best redelijk is als je binnen australie vliegt en je feitelijk nooit op water zou kunnen landen.
Het blijft natuurlijk wel een issue naarmate je meer passagiers in een vliegtuig weet te proppen, en ondertussen ook grote afstanden over water vliegt. Voor zover ik kan inzien kun je met een 737 MAX ruim 200 passagiers meenemen als het een all-economy configuratie is, en met 180 minuten ETOPS kun je er ook gewoon mee van amsterdam (en zeker londen) naar new york vliegen. Op de kortst mogelijke route kom je daarmee echter wel meer dan 2 uur van de dichtstbijzijnde luchthaven, dus dan zou er genoeg aan boord moeten zijn om alle passagiers in een detachtable slide of raft te moeten krijgen.
Lastige kwestie is dat hier vliegtuigen gebruikt worden die primair niet voor zulke lange vluchten over open zee bedacht waren, maar ze inmiddels wel maken door verbeterde modellen.
Rond de middellandse zee zul je nooit zo ver van de dichtstbijzijnde luchthaven kunnen komen, en bovendien voortdurend ergens op de radar te zien zijn.
Er was nog wel een dingetje daarover met Qantas die die hele slides eruit wil gooien ivm gewichtsbesparing, wat op zich best redelijk is als je binnen australie vliegt en je feitelijk nooit op water zou kunnen landen.
Het blijft natuurlijk wel een issue naarmate je meer passagiers in een vliegtuig weet te proppen, en ondertussen ook grote afstanden over water vliegt. Voor zover ik kan inzien kun je met een 737 MAX ruim 200 passagiers meenemen als het een all-economy configuratie is, en met 180 minuten ETOPS kun je er ook gewoon mee van amsterdam (en zeker londen) naar new york vliegen. Op de kortst mogelijke route kom je daarmee echter wel meer dan 2 uur van de dichtstbijzijnde luchthaven, dus dan zou er genoeg aan boord moeten zijn om alle passagiers in een detachtable slide of raft te moeten krijgen.
Lastige kwestie is dat hier vliegtuigen gebruikt worden die primair niet voor zulke lange vluchten over open zee bedacht waren, maar ze inmiddels wel maken door verbeterde modellen.