2 van 2

Re: Baansimulatie: een kleine applet

Geplaatst: di 19 jun 2007, 12:53
door Jan van de Velde
'symplectisch' scheelt al weer 19 hits

Laat maar, dat woord is te moeilijk voor me :D

Re: Baansimulatie: een kleine applet

Geplaatst: di 19 jun 2007, 14:12
door Brinx
Probeer anders ook nog even een search op "symplectic", de veel algemenere Engelse versie. :D

Re: Baansimulatie: een kleine applet

Geplaatst: di 19 jun 2007, 18:09
door Dr. Who?
Eh, tot nu toe zie ik verder niks speciaals, maar ik ben op 't moment ook aan het werk. Ik zal straks thuis eens even kijken. Ik zal ook straks even kijken naar online informatie. Enniewee, ik kan juist vanuit het oogpunt van simpelheid aanraden om te normaliseren. Ik had daar een aantal erg goede argumenten (anders dan de simpelheid) voor gelezen, dus daar zal ik straks ook even naar kijken.

Kort gezegd, in deze post zeg ik niet zoveel.

Re: Baansimulatie: een kleine applet

Geplaatst: wo 20 jun 2007, 22:56
door Isaac Newton
Ik kan 'm niet zien. :D Er komt een rood kruisje boven in beeld.

Re: Baansimulatie: een kleine applet

Geplaatst: wo 20 jun 2007, 23:55
door Brinx
Hm, da's vreemd Isaac. Kun je via de link op de pagina wel de 'standalone' versie downloaden?

En werkt Java wel naar behoren op andere webpagina's die je bezoekt?

Re: Baansimulatie: een kleine applet

Geplaatst: do 21 jun 2007, 15:24
door Isaac Newton
Als ik Java ergens anders gebruikt werkt Java wel gewoon. En de standalone versie werkt ook niet. :D

Re: Baansimulatie: een kleine applet

Geplaatst: do 21 jun 2007, 15:59
door Brinx
Welke foutmelding krijg je bij de standalone versie als je 'm probeert te runnen (in de Java console)?

Re: Baansimulatie: een kleine applet

Geplaatst: zo 25 nov 2007, 17:58
door eendavid
Willemwever, dat klopt - wanneer objecten zeer dicht bij elkaar komen ontstaan er flinke numerieke afrondingsfouten (en is de stapgrootte van de integrator niet meer klein genoeg om de symplecticiteit te behouden), en loopt de simulatie in de soep. Manieren om dit te omzeilen zijn er op zich wel: de stapgrootte bijvoorbeeld kleiner maken wanneer objecten zo dicht bij elkaar in de buurt komen, of objecten gewoon laten samensmelten wanneer ze botsen.
Heb je hier al vorderingen?

Ik ben namelijk voor een project bezig met de implementatie van een reguralisatie (een coördinatentransformatie waardoor je een 'close approach' goed kan berekenen), misschien komt ie in dit programma van pas?

Re: Baansimulatie: een kleine applet

Geplaatst: vr 30 nov 2007, 12:11
door the weatherman
Heel sjiek! Wat ook wel leuk zou zijn is de deformatiekrachten erin rekenen. Geen idee of dit computertechnisch haalbaar is maar als dat zou lukken zou het natuurlijk helemaal af zijn. Dan kan je proberen een benadering van een zwart gat te maken en getuige zijn van "kosmologisch kanibalisme".