Re: [Folding] Doe Mee Met Het Team Van Folding@wetenschapsforum.nl
Geplaatst: za 11 feb 2006, 21:47
Wegens succes een kleine toevoeging achter m'n sig...
Welke naam kunnen we binnenkort dus bij de stats verwachten?Jan van de Velde schreef:Er stonden inderdaat nog wat aan folding gerelateerde mappen op de computer, en evens het setup-programma (zal ik destijds wel geladen hebben)
Die heb ik nu verwijderd, computer geheropstart en folding opnieuw geladen.
Ik heb de username op de naam van mijn dochter gezet, en het teamnummer natuurlijk op 48658
op hoop van zegen......
Als het zo traag gaat weet ik niet of het zin heeft:maar ik zit daar na 3 weken af en toe aan zijn toch al wel op 107/400!!!
How do you set the deadlines for the work units? Each work unit is benchmarked on a dedicated 2.8 GHz Pentium 4 machine with SSE2 disabled. Next, we apply this equation
timeout = 20 * (daysPerWU) + 2
deadline = max(30* (daysPerWU) + 2,10)
where daysPerWU is the number of days it took to complete the unit. The "+2" days is there to give an additional buffer for fast WUs (to allow for servers down, etc). If 30*daysPerWU is less than 10 days, we set the deadline to 10 days, as a minimum time for all projects. The timeout is the time at which the WU is resent to another client and the deadline is the last time which we will give stats credit for the WU.
Occasionally, deadlines may be set shorter or longer than the above calculation indicates, but the reason for having deadlines at all is that the sooner we get back work units, the sooner we can put the results to good use. The assignment server does take machine performance into account in making assignments, thereby allowing slower machines to receive more appropriate work units.
Dus als het te lang duurt wordt dezelfde WU naar een bekende snelle jongen gestuurd, dus is het wetenschappelijk niet zinvol meer.Are there any limits to how long my machine can take to finish a work unit (WU)? Yes. Depending on the work unit, unfinished work units for most projects "expire" and are reassigned to new machines. Since new WUs are generated by finishing old ones, we must keep things moving along by expiring units. As we move to longer WUs we will extend this time as needed. Expirations vary on the order of a week to a few weeks, depending on the nature of the WU. You will get stats credit for all units that you complete, even if they have expired, but they will not be as useful scientifically.
Je kunt je eiwit altijd opzoeken op de Project Summary Page, waar een overzicht staat van alle actuele projecten, met informatie over het aantal atomen, het aantal dagen waarbinnen resultaat gewenst en vereist wordt (Preferred en Final Deadline), het aantal punten dat je krijgt en een link naar meer informatie.Jan van de Velde schreef:Spijtig dat ze die deadline niet gelijk mee sturen, dan weet je tenminste of je zinvol bezig bent of niet. Ik zie althans dat soort gegevens niet staan bij mijn eiwit.
Overigens is 98-je inmiddels aan frame 4, dus een frame per uur. Nog maar 396 uur als het zo doorgaat, het ding draait gemiddeld een uur of 3-4 per dag, dus nog maar ruim drie maanden te gaan. Is dat nou zinvol of toch eigenlijk niet?
Zijn er eigenlijk nog meer forummers onderweg naar eeuwige roem??1 Bro 2096 14
2 Bas 1369 9
3 Mar© 1292 15
4 Ger 906 5
5 Napoleon_Dynamite 798 5
6 dekale 789 7
7 Googolplex 761 6
8 Cycloon 729 4
9 Khan_Abys 686 3
10 Jan_van_de_Velde 646 5
11 Lala 560 4
12 Miels 500 4
13 Wannes 482 2
14 Martin 281 2
15 Veertje 281 2
16 VinSoft 259 2
17 made_in_flanders 244 1
18 Bart 239 1
19 Skyguy 182 1
20 Football 154 2
21 Cassanne