ferry
Artikelen: 0

Re: Muziektopic

Ligt het aan mij of is de kwalificatie "Flamenco / Nederpop" niet helemaal ladingdekkend?

hahaha, nee, het is meer bosa nova/celtic! :D
Lala

Eeuh, zeg Ferry....gaan jullie weer eens trashfest doen? :D

Klinkt wel lekker namelijk. Het neigt toch een beetje old school hiphop denken, gekruist met een snufje gabber invloeden :P
Appareo decet nihil munditia?
ypsilon

Er staat duidelijk "emo" op de myspace! Iedereen lijkt de klassieke arrangementen uit het oog te verliezen.

't Is niet echt mijn ding, maar desalniettemin een daverende verkoop gewenst :D
Revelation

Het klinkt een beetje als oude metal bands, zoals Death. :D
“Quotation is a serviceable substitute for wit.” - Oscar Wilde
pgwmw

Ik ben nogal gecharmeerd van Welle::Erdball. Voor de mensen die ze niet kennen: ze maken minimalistische electropop met nostalgie-oproepende apparatuur zoals de C=64, De Speak&Spell, Casio VL-1 etc

http://www.welle-erdball.info/
Lala

Het klinkt een beetje als oude metal bands, zoals Death. :D
Eeeuh...Death klinkt toch wel iets (heel erg iets) gelikter dan Ironcage, imo. Ferry kan misschien meer vertellen over de productiemethode, maar bands als Ironcage zijn meestal niet van het minitieuze productieproces en technische hoogstandjes. Muziek is emotie, en hun emotie is rauw en hard. Tenminste...zo kijk ik er een beetje tegenaan m.b.t. die scene. Ik ben er redelijk bekend mee.
ferry

Tja, lastig van jezelf te zeggen maar ik denk dat IronCage een beetje tussen pure emotie en technische hoogstandjes inzit. Death kunnen we technisch niet overtreffen, niet qua spel en niet qua productie. Aan de andere kant zijn we misschien wel wat meer metal/technisch gericht dan andere bands in het genre, wat dat ook mag zijn. In ieder geval zijn deze opnames in een weekendje opgenomen in het pittoreske Metslawier!
Lala

Mja, dat is waar. Er is wel meer nuance en instrumentbeheersing dan noem-eens-een-zijstraat, Phoenix Bodies? Beetje zoals Malkovich, maar dan wat kwaaiere muziek.
Ger

Woohoo, maandag naar Gogol Bordello! :D

Wordt een schandalige 4e keer dat ik ze ga zien, en komende lowlands ook weer, maar ze zijn ook zó super!

Verborgen inhoud
Blikt even op zijn winamp-playlist, waar momenteel Basshunter draait temidden van een lijst met Soundgarden, Foo Fighters, Metallica, Nirvana, PPSR, en de Heideroosjes. WTF doet Basshunter daar, en nog erger, hoe komt dat op mijn computer?!?
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -
Hurm

Zo ferry! Dit is niet m'n favoriete metalstijl, maar ik ben onder de indruk. Het klinkt nog best professioneel (als je niet op de geluidskwaliteit let). Knap gedaan hoor!

He als jullie zo van Death houden.. Plaats eens een linkje naar een nummer van ze dat jullie goed vinden. Ik ken de naam van de band namelijk wel, maar heb er nog nooit wat van gehoord. Ben benieuwd!
Lala

Ze zijn al gestopt.

Van last.fm:

Their last album, The Sound Of Perseverance, was released in 1998; the project ended in 2001 when Chuck Schuldiner died after a 3 year battle with brain-stem cancer.

Helaas, het gitaartalent is al geruime tijd niet meer onder ons.

Op http://www.last.fm/music/Death kan je stukjes van nummers luisteren.
ypsilon

Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar bij deze wil ik de derde (Third) van Portishead meteen nomineren voor de beste albums van 2008. Elf jaar zit ertussen met de vorige cd's, en het is een pareltje! Ik zou zeggen: downloaden, wachten tot het schemert, luister, doe het de dag daarna nog eens en pel er een paar laagjes af, en ga de dag daarna naar de platenwinkel.

En dan wil ik meteen dat idiote wiebelkonijn nomineren voor de categorie "slechtste ideeën van 2008". Er valt werkelijk niet veel aan te vangen met konijnen (dat met een vliegje op zijn neus van een tijdje geleden ben ik ook nog niet vergeten).
Lala

*Doet een eerste luisterbeurt voor Third*

Ik wilde even deze meneer onder de aandacht brengen: Lucky Fonz III. Tere, lieve, zachte liedjes.... zo mooi!

www.last.fm/music/Lucky+Fonz+III

Ik geef morgen mijn mening over Third.
Led ZepPelin

Wat is luister: Rock, (and Roll), Jazz, Metal, Klassiek, Blues... Oldies.

Genoemde Goede Gitarisen: Hendrix, Slash, Marley, Bellamy, Dylan, Victor Wooten (bassist).

Zelf vind ik dat er tegenwoordig niet meer geweldige bandjes er zijn van de 'nieuwe'. Natuurlijk zitter er wel hele goede tussen.

Maar bandjes van vroeger, ooh; dat noem ik pas écht muziek!!

Zelf speel ik gitaar en basgitaar.

= )
Lala

Luisterbeurtjes gegeven: wow! Eens met Ypsilon, album van het jaar. Portishead ten voeten uit, maar toch vernieuwend in hun stijl. Een heerlijk album...volgende week naar de plato!

Terug naar “Sciencetalk café”