sallydeleeuw
Artikelen: 0

Re: Bepaling materiaalspanning bij constante buiging

Ik denk dat je niet helemaal precies begrijpt hoe de test wordt uitgevoerd. Ik zal maandag middag als ik weer op m'n werk ben een foto maken van de opstelling, zodat precies duidelijk is hoe en wat we doen.

De proefstroken zijn meestal 2mm dik, circa 140mm lang en circa 15mm breed. De breedte en lengte van de stroken is niet relevant omdat, de spanning alleen van de dikte en doorbuiging afhankelijk is. (De foto zal alles verduidelijken)
jhnbk

covrtray schreef:jhnbk, kan je mij uitleggen hoe je aan die eerdere formule voor je doorbuiging komt? Ik kan me ergens het volgende herinneren voor de kromming, maar beide formules geven toch wel 'n geheel ander resultaat.
\( \frac{\frac{de}{dx}}{(1+(\frac{de}{dx}))^(3/2)} \)
Het klopt dat je dan niet het probleem hebt, meer deze proef opstelling is een zeer gebruikelijke proef in de kunststof wereld om de volgende redenen;

-knip-
Kunststoffen vallen buiten mijn vakgebied dus ik doe een poging om vanuit mijn grote bagage sterkteleer een aanname te maken.
Ik denk dat je niet helemaal precies begrijpt hoe de test wordt uitgevoerd. Ik zal maandag middag als ik weer op m'n werk ben een foto maken van de opstelling, zodat precies duidelijk is hoe en wat we doen.
Goed plan. Heb je ergens een "officiële" beschrijving voor de uitvoering van de proef?
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.
oktagon

Gezien de diverse assistentie voor de topichouder,neem ik aan dat jullie wel tot een oplossing komen en haak ik af bij deze topic,succes!
jhnbk

Blijf maar gerust meelezen hoor. Dan kun je de antwoorders bijstaan of verbeteren ;)
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.
sallydeleeuw

Zoals beloofd een foto van de test opstelling.

Ik zal nog even proberen te achterhalen volgens welke norm deze opstelling is.
Bijlagen
test3
test3 358 keer bekeken

Terug naar “Constructie- en sterkteleer”