Verborgen inhoud
Het is een lange tijd geleden voor mij dat ik HIER wat gepost heb, en ik zat laatst weer eens te denken en ik had weer eens wat vragen.Dat lijkt mij zeer frapant. Dat betekent dat een voorwerp met een gigantisch hoge massa, maar ook een gigantisch hoog volume (ter voorbeeld) de zelfde kromming in de ruimtetijd kan veroorzaken als een voorwerp die met een factor 0,5 verkleind is. Ter voorbeeld:iets met een oneidige dichtheid is een zwartgat en die veroorzaakt inderdaad een oneindige kromming in de ruimtetijd.
Dit feit zit in de ART
\(V = 800 m^3\)
\(m = 100 kg\)
\(\rho = m/V\)
\(\rho = 800/100\)
\(\rho = 8 kg/m^3\)
Nu een voorwerp waarbij massa en volume beiden verkleind zijn met factor 0,5:\(V = 800/0,5 = 400 m^3\)
\(m = 100/0,5 = 50 kg\)
\(\rho = m/V\)
\(\rho = 400/50\)
\(\rho = 8 kg/m^3\)
Overigens, de relativiteitstheorie beweert dat een massa X de ruimte kromt en ik heb nog nooit gehoord dat de dichtheid dat doet! :eusa_whistle: Vraag: Am I right?__________________________________________
Hele ander vraag: (daarom ook de streep)
De relativiteitstheorie leert ons dat de ruimtetijd vervormd, uitgerekt, gebogen en dergelijke kan worden. Zo ook kan het dus zo'n '180' graden worden gedraaid. (Niet letterlijk natuurlijk, wat ik hiermee bedoel wordt denk ik wel duidelijker door de tekening?) Nu vervormd een singulariteit de ruimtetijd oneindig, dat ziet er dan normaal gesproken niet gek uit. Maar wat nu als die de ruimtetijd dus zodanig wordt gedraaid, dat hij aan de andere kant 'onder' die singulariteit komt? Dan vervormt die massa daar boven toch ook de ruimtetijd daaronder? Is dit misschien het fenomeen wat wij donkere energie noemen? Als mijn vraag niet helemaal 100% duidelijk is, dan hoor ik dat graag. ](*,)
Afbeelding:
[attachment=5185:tekening..._vraagje.jpg]