Heren, ik ben nog wat aan het stoeien met het 20 polige bessel banddoorlaatfilter geweest.
Ik laat een zender een signaal naar mijn ontvanger zenden , op een zodanige frequentie dat de ontvanger een toontje van
1000 Hz geeft , natuurlijk samen met wat ruis.
Dit signaal verwerk ik precies zo , zoals ik mijn sterrenruis verwerk.
Dus dit is een heel realistische meting van ongeveer 0.5 seconde.
Met de volgende grafiek wil ik laten zien dat er iets niet klopt...
Bovenaan links staat weer het frequentie spectrogram van de input,,, en rechts het spectrogram van de output van het filterproces.
Onderaan links staat weer het input signaal en rechts weer het signaal na de filtering.
De x- en y-as zijn voor links en rechts steeds hetzelfde!
http://home.kpn.nl/apon001/forum2.jpg [\IMG]
even kijken of het werkt...Het werkt niet... kan iemand me svp helpen om deze grafiek te laten zien.
Links onder zie je de ijking: een golf van 1000 Hz bestaat hier dus uit 15 samples.
Rechtsonder zie je 2 golfjes.... een hele grote bestaande uit ongeveer 25 samples per golf
en een heleboel kleine golfjes van ongeveer 15 samples per golf.
Ik concludeer hieruit dat de grote golf de frequentie heeft van het midden van het filter en dat de kleine golfjes de frequentie hebben van
1000 Hz.
Ofwel.. het filter doet niet wat ik wil.... of ik begrijp het verkeerd.
Ik dacht dat filteren over de gewenste 8000 punten een golf zou opleveren van een frequentie van ongeveer 600 Hz.....
Wat het hier oplevert is dat alleen over een traject van ongeveer 120 samples de gefilterde frequentie aanwezig is..... verderop zitten
de ongewenste frequenties.....