Dag drc. op sommige vlakken ben ik het niet echt met je eens, ik verklaar me nader
Misschien vinden mensen de subfora "Natuurkunde" of "Wiskunde" een meer aantrekkelijke subforumtitel dan "Huiswerk en Practica" of vinden ze de woorden "Huiswerk en Practica" niet fijn om te lezen. en daarom posten ze in "Wiskunde" of "Natuurkunde" O.i.d. Dit zijn slechts speculaties voor de oorzaak. Suggestie zou zijn: "Snelle hulp voor jou." Zoiets.
Forum titels veranderen zou ik zeker niet doen. Ik denk niet dat de mensen zomaar ergens anders gaan posten omdat de titel van het forum iets mooier in de oren klinkt.
Een logischer oorzaak is volgens mij dat men gewoon vergeet naar het "Huiswerk en Practica" forum te gaan. Mensen hebben vaak de impuls als ze met een probleem zitten dat ze dit
snel even op WSF willen plaatsen, neem nu een mol-sommetje. Je surft snel naar de site en ziet "Chemie" als vakforum staan. Je klikt erop en plaatst je bericht. Resultaat: verkeerde topic. Ergens heeft men ook wel "Huiswerk en Practica" gelezen maar Chemie spreekt in
eerste instantie meer aan tot het probleem dan Huiswerk en Practica.
Mijn theorie steunt op het feit dat mensen niet lang genoeg stilstaan om nadenken en precies te weten te komen tot welk forum hun topic nu eigenlijk behoort.
Hiervoor bestaan twee oplossingen denk ik: ten eerste het Huiswerk forum een andere naam geven met een directere link tot alle problemen (wat mij een zeer moeilijke opdracht lijkt). Ofwel in de specifieke vakfora de potentiële poster er meer van bewust maken dat hun topic daar niet thuis hoort. Dit lijkt mij persoonlijk beter, maar hoe je dit doet weet ik ook niet 100%, misschien duidelijkere meldingen (andere kleur, lettertype of opmaak).
Als je bijv. zegt: "Voor diepgaande discussies" (hoewel je dat niet helemaal zoekt) geef je dan wel aan wat je wilt.
Oke je geeft aan wat je wilt maar is het niet moeilijk te voorspellen hoe diepgaand jouw discussie zal worden? Voor sommige dingen is dit logisch maar stel nu dat je niets weet over kernfysica (ik zeg maar iets) en je stelt de vraag 'Wat is radio-actief verval?' Als je als middelbare student daar nog nooit van gehoord hebt kun je ook moeilijk aanvoelen of men dit kan oplossen op één lijntje of niet. Misschien volstaat een simpele definitie, maar is die dan duidelijke genoeg of moet daar nog de volledige werking van radio-actief verval bij en de verschillende soorten?
Wat voor mij belangrijk is; is het verschil tussen oefeningen/vraagstukken en eerder theoretische zaken of praktijk gerichte en industriële toepassingen. Deze laatste twee kunnen gerust ook met getallen zijn.
Mvg
Kravitz