Moderator: Rhiannon
Daarnaast is immigratie geen oplossing voor mogelijke negatieve gevolgen van vergrijzing.
Zie daarvoor onderstaand persbericht en de complete publicatie van Immigration and the Dutch economy
Aangezien het merendeel geen leeftijd heeft vermeld bij zijn/haar profiel, raf, is het moeilijk te oordelen over leeftijden van de medeforumleden. Ikzelf zit dicht bij de pensioengerechtige leeftijd, maar werk nog iedere dag in een fysiek redelijk zware job (ik ben grondstewardess) en, als mij de mogelijkheid wordt geboden en ik het fysiek aankan, zal ik zeker blijven werken, al zal het dan wellicht niet full time zijn. Ik denk dat het helemaal afhangt van hóé je ouder wordt, niet van óf je ouder wordt, want dat gebeurt vanzelf (indien de 'hogere machten' ons dit toestaan).De meeste mensen die hier een stukje schrijven, staan nog mijlen ver van de pensionleeftijd. Daarom neem ik het allemaal met een korreltje zout. Eens ze rond de zestig draaien zullen ze wel beseffen, dat het welletjes is geweest, al is de kans groot dat ze honderd worden........
Deze krasse grijsaard denkt daar duidelijk anders over....... Ik mag er niet aan denken, dat ik op 80 jarige leeftijd, nog iedere dag zou moeten deelnemen aan die "heksendans", ....... Dan ben ik nog liever dood.
de grijze muis schreef:Deze krasse grijsaard denkt daar duidelijk anders over.
http://www.nrc.nl/economie/article757869.e...en_met_pensioen
Afgezien van iemand die zijn baan overneemt is er dus ook iemand één die zijn baan verliest, en dus een uitkering krijgt, vind ik je voorstel wel heel ondoordacht.Wat betekend dat iemand die het net iets minder goed doet voor 200.000,- euro zijn baan overneemt. Uiteindelijk slaat de balans naar de creditzijde toe en hou je een overschot voor de vergrijzing.