Anonymous
Artikelen: 0

Re: gezondheidszorg Vs. Gevangenis

Wouter_Masselink schreef:Het is toch belachelijk dat als men 2 personen op een cel zet er dan ook 2 TV's moeten hangen? In het ziekenhuis lig je met weet ik veel hoeveel personen op een kamer waar de meeste mensen vaak geeneens een TV hebben.

Vindt je het gek dat de criminaliteit toeneemt? Ik niet. Ik zou het ook niet erg vinden om een jaar in een hotel te zitten.

Hoe denken jullie hier over ;)   :shock:
wouter zo als jij denkt zijn er meerdere en ik was tot kort geleden de zelfde mening toegedaan. jJe vergist je eigen verschrikkelijk, ik zou zeggen maak ruzie met een vriend van je sla hem niet maar hou hem in bedwang voor een minuutje totie kalm is en laat hem aangifte doen, das goed voor min. 6 weken voorarrest, kun je het eens proberen
Anonymous

Wouter_Masselink schreef:Het is toch belachelijk dat als men 2 personen op een cel zet er dan ook 2 TV's moeten hangen? In het ziekenhuis lig je met weet ik veel hoeveel personen op een kamer waar de meeste mensen vaak geeneens een TV hebben.

Vindt je het gek dat de criminaliteit toeneemt? Ik niet. Ik zou het ook niet erg vinden om een jaar in een hotel te zitten.

Hoe denken jullie hier over ;)   :shock:
wouter zo als jij denkt zijn er meerdere en ik was tot kort geleden de zelfde mening toegedaan. jJe vergist je eigen verschrikkelijk, ik zou zeggen maak ruzie met een vriend van je sla hem niet maar hou hem in bedwang voor een minuutje totie kalm is en laat hem aangifte doen, das goed voor min. 6 weken voorarrest, kun je het eens proberen
Anonymous

Nederland en Belgie zijn twee luilekkerlandjes.Onderwijs en ziektezorg zijn voor iedereen beschikbaar.Voor iedereen zijn er kansen zat,van het ogenblik dat je uit moeders schoot komt.Al wat je moet doen is je houden aan enkele logische regels van fatsoen.Voor wie echt wil werken is er keuze genoeg en de mogelijkheid iets op te bouwen.Dat volwassen kerels nog moeten smeken om een tweede kans,vind ik toch een beetje raar.Hoeveel kansen hebben ze eigenlijk nodig om als fatsoenlijk mens door het leven te gaan ?Het berouw komt natuurlijk na de zonde.Als je dodelijk gewond in het wrak van je auto ligt,heb je spijt van je overdreven snelheid.
Wouter_Masselink

Waar ik op probeer te doelen is het feit dat er naar mijn mening steeds meer geld beschikbaar komt voor de gevangenissen. Dit is ook wel belangrijk, want als iemand uit de gevangenis komt moet hij/zij nog wel in de maatschappij kunnen functioneren en daar is geld voor nodig. Alleen snap ik niet dat wanneer er 2 mensen op een cel worden gezet, heel Nederland in rep en roer is terwijl er in een ziekenhuis 5 of 6 mensen op een kamer liggen.

Nu kan je natuurlijk zeggen dat die zieken niet zo lang op hun kamer liggen (jaren bijvoorbeeld) of dat ze ook even de benen kunnen gaan strekken. Dit is in het grootste gedeelte van de mensen ook wel het geval. Echter je zit niet voor je plezier in de gevangenis. Doe je iets verkeerd dan ga je naar de gevangenis.

Ps1. Iedereen is verplicht de wet te kennen. Vraag aan een willekeurig iemand wat dan ook en ik weet bijna zeker dat hij/zij het niet weet. Dat is toch niet reeël? of heb ik dat nou?

Ps2. De nieuwe tereurwet waarin iemand voor 2 jaar (weet ik niet zeker) opgesloten kan worden zonder bewijs, zolang hij/zij maar een verdachte is. Vind ik toch wel een beetje beangstigend. Is dit het einde van de verzorginsstaat en het begin van de politiestaat?
"Meep meep meep." Beaker

Terug naar “Rechtswetenschappen”