Puzzel Puzzels
janos
Artikelen: 0

Re: Wie/wat is God?

Ach jee, daar komt de zondeval aan..... ik denk dat er voor God helemaal geen zonden bestaan ... alleen evolutie ... en je zult zelf al je fouten weer goed maken hoor .... Kijk, indien er een schepper bestaat zoals de meeste Christenen geloven, dan vind ik het een waardeloze schepping.

Ten eerste, waarom niet betere mensen geschapen, en dan bij het zo genaamde oordeel, als je het niet goed gedaan hebt moet je links af naar de hel, en rechts af naar de hemel omdat je in je laatste uur vergeving vraagt in de naam van Christus ,die wij mensen gewoon vermoord hebben toendertijd ,maar op een slimme wijze hebben ze er een offer van maakten ter vergeving..... nou.. mooi niet hoor! We kunnen onze fouten zelf weer goed maken. Ik denk dat God niet één van zijn schepselen verloren laat gaan maar wijs laat worden door vallen en opstaan. En trouwens wij komen toch uit die Godheid voort? Of waren er al bouwstenen naast de Godheid. In mijn optie wil G O D allen maar aanduiden, dat gene die alles in stand houd, laat evalueren, en het leven

geeft. Dus wij zelf zijn een deeltje Godheid die moet ontwikkelen en dat wilde Christus ons duidelijk maken en ons helpen dat te beseffen. Waarom Hij? Misschien omreden dat Hij de eerste is die het eindoel bereikt heeft en in het volle besef is dat hij zelf een Godheid is en dat ieder mens dat eens zal bereiken. Zei Hij ook niet,'wie Mij ziet, ziet de Vader'.Misschien iets om daar over na te denken?

:shock: janos.
Er is geen dood maar voor ik het check eet ik normaal mijn brood.

ads

Steun Sciencetalk Canon SELPHY QX20 - Mobiele Fotoprinter - Draadloos - Wit

Canon SELPHY QX20 - Mobiele Fotoprinter - Draadloos - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe harde schijf - 1,5TB

Western Digital Elements Portable - Externe harde schijf - 1,5TB

Bekijk product

Steun Sciencetalk Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 256GB - Gray + 1 jaar extra garantie

Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 256GB - Gray + 1 jaar extra garantie

Bekijk product

Anonymous

Hij zij ook: niemand komt tot de Vader dan door mij, misschien ook iets om over na te denken? :shock:
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

KabouterKlus

Anonymous schreef:
KabouterKlus schreef:
Anonymous schreef:
De maker van wereld en aarde en alles erop, ook mensen dus. Het is voor ons niet mogelijk Hem te doorgronden of het hele bestaan zijn te begrijpen. Door de zondeval zijn wij min of meer van hem los gesneden.
Hallo. Denk je dat God gelijktijdig wel en niet kan bestaan?
Hij is er altijd al geweest. Begin en het einde. Het kan zijn dat mensen hem niet ervaren (mede door zondeval), maar Hij is er wel degelijk.
Dank je wel voor je antwoord. Jij legt getuigenis af van de levende God uit de bijbel als ik het wel heb. Ik zie het anders, maar ik heb respect voor je geloof.

Richard Dawkins gelooft niet in God, hij kan het niet eens opbrengen om agnosticus te zijn: "Believing in God is like believing in a teapot orbiting Mars".

http://quackfiles.blogspot.com/2005/05/ath...rd-dawkins.html
Anonymous

Snap ik. Daarom wil ik hier graag ook logischerwijs de evolutie-theorie aan de kaak stellen, zonder hiermee een persoon aan te vallen. Echter ik ben hier zelf niet zo ver in. Ik weet alleen een aantal feiten waarmee je als nuchter denkende persoon niet anders kunt concluderen dat wij door iemand "gebouwd" zijn.

Bijv.: een mens heeft 100.000 km aan bloedvaten door zijn lichaam lopen die bij de meeste mensen op de goeie plaats zitten. Dit lijkt misschien niet zo opzienbarend maar voor mij is het duizelingwekkend als ik er een beetje bij nadenk hoe lang dat wel niet is.

Maar goed ik denk dat ik hier dan in het verkeerde topic zit en dat ik dan stevig in de boeken moet duiken. Of ik daar zin in ga krijgen weet ik niet haha. Dit forum is verder wel handig. Je kunt veel informatie krijgen en mensen helpen je direct. Maar mocht je verder vragen hebben over God/bijbel etc. dan wil ik hier graag op in gaan (dat wist je denk ik al).
janos

Hmmm tweemaal bericht.... 'k heb zeker niet nagedacht...

Mijn beste naamloze Gast, geheel waar wat Christus zei, niemand komt tot de Vader dan door Mij. Alleen ik denk daar iets ander bij dan jij.

In het kort, Christus is als eerste mens in alles voor geweest.... indien wij bij hem willen komen zullen we die zelfde weg moeten afleggen, dwz dat wij de zelfde evolutie moet doorgaan, dus als het ware in Zijn evolutie voetstappen moeten treden.

Misschien is het toch wel raadzaam om zelf eens na te gaan denken inplaats van je vertrouwen in oude geschriften te stellen waarvan de betrouwbaarheid ook door steeds meer schriftgeleerden in twijfel wordt getrokken.

Maar als je het gemakkelijker vind om dat niet te doen is het ook niet erg

hoor.... eens kom je er achter wat wel de waarheid is. Als ik je vertel dat dat zeer dogmatische gelovigen na hun dood alsnog honderden jaren in het hiernamaals nog naar de kerk gaan en wachten op Christus, dan wil je me vast niet geloven. Waarom zou je .... En als ik je vertel dat de mens precies zo is met zijn denken en gevoel als dat hij op aarde was, dan moet je dat ook maar niet aannemen hoor... hoe ik dat weet? Ook daar wil je vast niet aan denk ik. En het heeft geen zin om dat te verklaren hier op het zgn wetenschapforum. Het is niet bewijsbaar, je zult het zelf moeten ervaren dan pas weet je het. Maar één ding heb je al wel... je geloof in meer en dat is al een goed begin. Keep on!

Anonymous

janos schreef:Hmmm tweemaal bericht.... 'k heb zeker niet nagedacht...

Mijn beste naamloze Gast,  

- Mijn naam is Johan.

geheel waar wat Christus zei, niemand komt tot de Vader dan door Mij. Alleen ik denk daar iets ander bij dan jij.

- Dan ben ik benieuwd hoe je hier anders over kunt denken dan dat Jezus hiermee aangeeft onze zonden op zich te nemen?

In het kort, Christus is als eerste mens in alles voor geweest.... indien wij bij hem willen komen zullen we die zelfde weg moeten afleggen, dwz dat wij de zelfde evolutie moet doorgaan, dus als het ware in Zijn evolutie voetstappen moeten treden.

- evolutie heeft helemaal niets ermee te maken.

Misschien is het toch wel raadzaam om zelf eens na te gaan denken inplaats van je vertrouwen in oude geschriften te stellen waarvan de betrouwbaarheid ook door steeds meer schriftgeleerden in twijfel wordt getrokken.

- Ik denk er inderdaad zelf over na en heb ook nog mijn twijfels over bepaalde teksten. Alleen veel teksten zijn achteraf juist gebleken in mijn optiek.

Maar als je het gemakkelijker vind om dat niet te doen is het ook niet erg

hoor.... eens kom je er achter wat wel de waarheid is. Als ik je vertel dat dat zeer dogmatische gelovigen na hun dood alsnog honderden jaren in het hiernamaals nog naar de kerk gaan en wachten op Christus, dan wil je me vast niet geloven. Waarom zou je ....  En als ik je vertel dat de mens precies zo is met zijn denken en gevoel als dat hij op aarde was, dan moet je dat ook maar niet aannemen hoor... hoe ik dat weet? Ook daar wil je vast niet aan denk ik. En het heeft geen zin om dat te verklaren hier op het zgn wetenschapforum. Het is niet bewijsbaar, je zult het zelf moeten ervaren dan pas weet je het.  

- Je kunt wel met mensen praten over de liefde die God/Jezus voor ons over heeft en de evt. leugen (voor ons) onderuit halen op een normale manier.

Maar één ding heb je al wel... je geloof in meer en dat is al een goed begin. Keep on!

- ik geloof idd in meer. Uit ervaring kan ik dat zeggen en ook als je kijkt hoe de wereld en het heelal in elkaar zit kun je het eruit halen min of meer. Dat wil niet zeggen dat ik er nooit aan twijfel.
Erik

Uit ervaring kan ik dat zeggen en ook als je kijkt hoe de wereld en het heelal in elkaar zit kun je het eruit halen min of meer.
Dus je gelooft omdat je het heelal, de wereld en het leven daarop anders niet kunt bevatten?!

Een irrationele en onlogische beweegreden!!

Een wijs man zei daarover ooit eens:

'I am against religion because it teaches us to be satisfied with not understanding the world.' (Richard Dawkins)

PS.

Met welke empirische data ben je eigenlijk tot de conclusie gekomen dat de maker van al die dingen die JIJ niet kunt bevatten wijzen in de richting van de christelijke god?

Met welke empirische data kun JIJ alle andere scheppers weerleggen?
The most exciting phrase to hear in science, the one that heralds new discoveries,

is not "Eureka!" (I've found it!),

but "That's funny..."

Isaac Asimov
Anonymous

Anonymous schreef:Snap ik. Daarom wil ik hier graag ook logischerwijs de evolutie-theorie aan de kaak stellen, zonder hiermee een persoon aan te vallen. Echter ik ben hier zelf niet zo ver in. Ik weet alleen een aantal feiten waarmee je als nuchter denkende persoon niet anders kunt concluderen dat wij door iemand "gebouwd" zijn.  

Bijv.: een mens heeft 100.000 km aan bloedvaten door zijn lichaam lopen die bij de meeste mensen op de goeie plaats zitten. Dit lijkt misschien niet zo opzienbarend maar voor mij is het duizelingwekkend als ik er een beetje bij nadenk hoe lang dat wel niet is.

Maar goed ik denk dat ik hier dan in het verkeerde topic zit en dat ik dan stevig in de boeken moet duiken. Of ik daar zin in ga krijgen weet ik niet haha. Dit forum is verder wel handig. Je kunt veel informatie krijgen en mensen helpen je direct. Maar mocht je verder vragen hebben over God/bijbel etc. dan wil ik hier graag op in gaan (dat wist je denk ik al).
Laatst een programma gezien over allerlei genetische "fouten" in de mens. Het leuke hiervan is dat er werd aangegeven dat het eigenlijk een soort van wonder is dat er zoveel gezonde baby's geboren worden, aangezien er van alles mis kan gaan tijdens de zwangerschap. Maar dit is voor mij nog geen reden om in een god te geloven.. En ja 100.000 km is wel veel ja :shock: Ik ben van mening dat de evolutietheorie zelf nog niet genoeg geevolueerd is. Er zijn nog te veel haken en ogen aan de theorie te vinden en deze worden door bv creationisten aangegrepen om de evolutie als onderdeel van het goddelijke plan te zien. Ook daar zitten ze wat mij betreft fout. Een leuk boek hierover van Bas Haring - "Kaas en de evolutietheorie" legt in simpel Nederlands op een leuke manier uit hoe de evolutie in mekaar zit. En ook dat er geen plek is voor een god binnen de evolutie.
'I am against religion because it teaches us to be satisfied with not understanding the world.' (Richard Dawkins)
Hier kan ik me helemaal in vinden. Het is net als dat vroeger de bliksem als god wordt gezien. Ik vind het raar dat wetenschappelijke feiten vaak voor onwaar worden aangezien door gelovigen. Misschien juist wel omdat deze feiten (die een hoge mate van waarschijnlijkheid bevatten, niet de absolute waarheid imo) tegen het geloof indruisen. Ikzelf weet niet wat ik ben (qua geloof) maar ik ga denk ik maar eens iets zoeken over Richard Dawkins. Ben het namelijk ontzettend met zijn quote van de theepot eens. Een leuk voorbeeld a la de theepot is het Flying Spaghetti Monster [/url=http://www.venganza.org/]FSM[url=http://,%20een%20tegenaanval%20op%20de%20eis%20van%20ID], een tegenaanval op de eis van ID'ers dat ID onderwezen moest worden. Lees de brief en je zult het snappen..[/url].
PNCO

url van FSM: FSM site
Johan_vd

gast schreef:Uit ervaring kan ik dat zeggen en ook als je kijkt hoe de wereld en het heelal in elkaar zit kun je het eruit halen min of meer.
Dus je gelooft omdat je het heelal, de wereld en het leven daarop anders niet kunt bevatten?!

Een irrationele en onlogische beweegreden!!

- Foute conclusie, btw je geeft zelf al aan dat je niet alleen van rationeel uit kunt gaan (bijv. wetenschap) maar dat er ook nog zoiets bestaat als irrationeel. ik geloof vanwege hoop in een God. Zelf heb ik hier bevestiging in gekregen en wel op zo een manier dat ik er niet onderuit kan. Het blijft natuurlijk een keuze.

Een wijs man zei daarover ooit eens:

Het is maar wat je wijs noemt, eerder het ontkennen van iets terwijl je het niet uit kunt sluiten.

PS.

Met welke empirische data ben je eigenlijk tot de conclusie gekomen dat de maker van al die dingen die JIJ niet kunt bevatten wijzen in de richting van de christelijke god?

Met welke empirische data kun JIJ alle andere scheppers weerleggen?
Dat heeft te maken met waarheid. Je kunt duidelijk zien dat bijv. de koran geen waarheid bevat. Over emperische data: Zoals je boven kunt lezen irrelevant voor mij.
Erik

Dat heeft te maken met waarheid.
Ik zweer het, ik heb de waarheid verteld!
Je kunt duidelijk zien dat bijv. de koran geen waarheid bevat.
En waaraan kunnen we dat duidelijk zien?

En waaraan kunnen we de waarheid dan wel herkennen en hoe kunnen we dat toetsen?
Over emperische data: Zoals je boven kunt lezen irrelevant voor mij.
Tsja hoe kan toetsbare wetenschap op tegen een onzichtbare niet definïeerbare illusionist, die alles recht lult wat krom is met een knip van zijn vingers!

Je hebt zoals alle andere aanbidders van fata morgana's geen antwoord op de gestelde vragen, schaam je niet hoor zo gaat dat al duizenden jaren.

Je behoort bij een illuster gezelschap wat de 'waarheid' in pacht heeft en ondertussen verder van de werkelijkheid af staat dan ooit!
The most exciting phrase to hear in science, the one that heralds new discoveries,

but "That's funny..."

Isaac Asimov
Anonymous

Johan_vd schreef:Dat heeft te maken met waarheid.
Ik zweer het, ik heb de waarheid verteld!

- En wat zegt je hart hierover?
Je kunt duidelijk zien dat bijv. de koran geen waarheid bevat.
En waaraan kunnen we dat duidelijk zien?

En waaraan kunnen we de waarheid dan wel herkennen en hoe kunnen we dat toetsen?

- Lees dan nu topic koran=wetenschap. Het hoort daar niet thuis maar ik heb een aantal dingen opgesomd. Onder andere dat Mohamed, 1 van de belangrijkste personen in de koran, een grote pedofiel was. Of klinkt jou dat wel goed in de oren?
Over emperische data: Zoals je boven kunt lezen irrelevant voor mij.
Tsja hoe kan toetsbare wetenschap op tegen een onzichtbare niet definïeerbare illusionist, die alles recht lult wat krom is met een knip van zijn vingers!

- Probeer God maar eens te toetsen. Roep bijvoorbeeld de naam van Jezus aan en vraag om vergeving? Zoek God? Bid?

Je hebt zoals alle andere aanbidders van fata morgana's geen antwoord op de gestelde vragen, schaam je niet hoor zo gaat dat al duizenden jaren.

Je behoort bij een illuster gezelschap wat de 'waarheid' in pacht heeft en ondertussen verder van de werkelijkheid af staat dan ooit!

- ikzelf heb niet de waarheid in pacht. Er is een waarheid, daarvan kan ik slechts getuigen. Als ik de waarheid in pacht had was ik God geweest. Alleen God is waarheid.
Erik

En wat zegt je hart hierover?
Mijn hart zegt hier niets over, mijn hart stelt mijn hersenen in staat door ze van bloed en daarmee zuurstof te voorzien, dat ik rationeel de toetsbare realiteit kan beoordelen en daarmee tot de conclusie heb kunnen komen dat zoiets als een god niet bestaat, alleen maar de godsbeelden die door mensen met uiteenlopende redenen geboetseerd worden.

Angst voor de dood, gebrek aan bevattingsvermogen, wishfull thinking, het zichzelf superieur achten, als onderdrukingsmiddel, nu ja noem maar op , de lijst is te lang!

Jou hart moet hier iets over zeggen omdat je hersens blijkbaar niet over voldoende know how beschikken, je zou het evengoed met je achterwerk kunnen doen.
Lees dan nu topic koran=wetenschap.
Heb ik gedaan.
Onder andere dat Mohamed, 1 van de belangrijkste personen in de koran, een grote pedofiel was. Of klinkt jou dat wel goed in de oren?
Nu kan ik je een hele lange lijst geven van misstanden in de bijbel maar ik weiger dit forum ermee te vervuilen, dus geef even een seintje dan kun je het per mail of PB krijgen.
Probeer God maar eens te toetsen. Roep bijvoorbeeld de naam van Jezus aan en vraag om vergeving? Zoek God? Bid?
Ik kan god niets toetsen omdat ik geen definitie heb van 'god'!

Defineer 'god' voor mij en ik zal mijn best doen.

Ik heb trouwens al eens kabouters proberen te toetsen, is tot op heden ook nog niet gelukt dus ik ben inzake jouw god ook niet hoopvol gestemd, dat terwijl er toch vele mensen beweren deze kabouters te hebben gezien!
ikzelf heb niet de waarheid in pacht.
Daar was ik ook al achter.
Alleen God is waarheid.
Ehhh... welke?

but "That's funny..."

Isaac Asimov
Johan_vd

gast schreef:En wat zegt je hart hierover?
Mijn hart zegt hier niets over, mijn hart stelt mijn hersenen in staat door ze van bloed en daarmee zuurstof te voorzien, dat ik rationeel de toetsbare realiteit kan beoordelen en daarmee tot de conclusie heb kunnen komen dat zoiets als een god niet bestaat, alleen maar de godsbeelden die door mensen met uiteenlopende redenen geboetseerd worden.

Angst voor de dood, gebrek aan bevattingsvermogen, wishfull thinking, het zichzelf superieur achten, als onderdrukingsmiddel, nu ja noem maar op , de lijst is te lang!

Jou hart moet hier iets over zeggen omdat je hersens blijkbaar niet over voldoende know how beschikken, je zou het evengoed met je achterwerk kunnen doen.

- Dus jij bent niet in staat goed van kwaad te scheiden?
Lees dan nu topic koran=wetenschap.
Heb ik gedaan.

- Dan neem ik aan dat je genoeg weet.
Onder andere dat Mohamed, 1 van de belangrijkste personen in de koran, een grote pedofiel was. Of klinkt jou dat wel goed in de oren?
Nu kan ik je een hele lange lijst geven van misstanden in de bijbel maar ik weiger dit forum ermee te vervuilen, dus geef even een seintje dan kun je het per mail of PB krijgen.

- Oke geef maar prive of anders: Er is ook een topic hiervoor: tegenstrijdigheden in de bijbel. Neem een kijkje zou ik zeggen.
Probeer God maar eens te toetsen. Roep bijvoorbeeld de naam van Jezus aan en vraag om vergeving? Zoek God? Bid?
Ik kan god niets toetsen omdat ik geen definitie heb van 'god'!

Defineer 'god' voor mij en ik zal mijn best doen.

Ik heb trouwens al eens kabouters proberen te toetsen, is tot op heden ook nog niet gelukt dus ik ben inzake jouw god ook niet hoopvol gestemd, dat terwijl er toch vele mensen beweren deze kabouters te hebben gezien!

- God is waarheid, liefde etc. Misschien ken je het nieuwe testament wel aangezien je ook zoveel tegenstrijdigheden weet vanuit de bijbel? Lees over Jezus en ontdek hoe Hij is.
ikzelf heb niet de waarheid in pacht.
Daar was ik ook al achter.
Alleen God is waarheid.
Ehhh... welke?
Oke gaan we het nog over hebben in pb :shock:

ads

Steun Sciencetalk HP 280M - Draadloze Muis - Extra stil - Ergonomisch - Zwart

HP 280M - Draadloze Muis - Extra stil - Ergonomisch - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart- 50 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart- 50 euro - HiepHiep

Bekijk product

Steun Sciencetalk Libelle Marjolein Bastin Agenda 2026 - één jaar lang genieten - Incl. handige ringband, elastiek en 8 ansichtkaarten

Libelle Marjolein Bastin Agenda 2026 - één jaar lang genieten - Incl. handige ringband, elastiek en 8 ansichtkaarten

Bekijk product

janos

Als kind kom je in aanraking met de bijbel en men verteld je dan dat dat het woord Gods is. Word je ouder, dan denk je wie heeft dat ooit gezegt?

God zelf? heeft Hij dat geschreven? Als dat zo zou zijn, dan had ik toch wel iets beters verwacht van die volmaakte God, of Vader. Waarom is er dan geen Moeder eigenlijk? We zijn toch het evenbeeld? Ik vind persoonlijk dat moeders meer van een Godheid hebben dan de vaders, moeders brengen leven voort en wij als mannen staan er dan trots naast... hoe zo eigenlijk? Ik zie de bijbel dan ook niet meer als een boek door mensen geschreven in een tijd dat er geen wetenschap was zo als we het nu kennen . Denk aan bijvoorbeeld zo'n 2 honderd jaren terug toen werden er nog mensen verbrand wegens tovernarij, dat kon toen nog wegens gebrek aan kennis. Nu weet iedereen dat dat niet meer kan. Wel zijn er zgn bovennatuurlijke zaken, omreden er is geen bewijsbare verklaring voor te vinden van uit de wetenschap gezien. In die oude tijd gebeurde vast ook zgn, bovennatuurlijk zaken en een ervan zal wel het het zo geheten helderhorend zijn. In die tijd was zo'n stem natuurlijk al gauw van een Godheid. In mijn optie werden de mensen geholpen van uit andere sferen (geef het maar een naam) om het leven wat meer bewustzijn te geven wie en wat de mens eigenlijk is. Het gene wat geschreven is kan dan ook niet anders zijn als een weergeven wat volgens die schrijver mogelijk is. Bijvoorbeeld, molecullen, fotonen, magnetisme, elektrische energievelden, enz kon men niet verklaren en gebruiken zoals we het nu doen. Ze schreven het binnen hun kennis en bewustzijns denkraam. Daarom zijn de eerste geschriften niet geheel door onze moderne denkwijze te begrijpen we zijn daar ver voorbij en maken er iets van wat meer vragen geeft dan antwoorden. De oorsprong van het leven zou men toendertijd niet hebben kunnen verklaren wegens gebrek aan kennis. Men heeft toen misschien het woordje G O D als betekenis voor al het leven, zowel het komende als het ontstane, geven als levensbron. Op zichzelf is dat heel goed geweest en vele mensen aanvaarden dat ook en veranderde hun levenhouding daardoor. Maar helaas zoals met vele zaken.... macht en invloed hebben deze geschriften verminkt. Resultaat ,verwarring, misbruik en vergoeilijking voor hun misdaden. Zo is het ook met Christus vergaan. Christus heeft de gehele evolutie weg afgelegd tot aan, het voor ons nog onbegrijpelijke, hoogste gbied (sfeer, hemel enz.) Hij was bij machte zich weer geboren te laten worden (volgens de normale natuurlijke wetten) om persoonlijk het mensdom te onderwijzen. Maar net als met de voorgaande geschriften is ook Hij verminkt, zowel in het vlees als in zijn gesproken woord. Toch is er voldoende overgebleven om ons mensen meer inzicht en gevoel te geven dat we niet éénmalig zijn maar opweg naar een groter iets. Daarom volg niet zomaar denkbeelden van anderen (ook dus deze niet) maar onderzoek zelf ... blijf denken. We moeten het allemaal zelf doen onze ontwikkeling dan wordt het je eigen en is die niet van een ander.

Eens komen we in een tijd dat kerk (welke dan ook) geen bestaansrecht meer heeft, we zullen weten wat het leven is en waarom en dat is dan de einigste waarheid. Daarom nog even geduld en weest lief voor je naasten.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Religiewetenschappen en Theologie”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!