Veertjes stukken op deze pagina staan vol drogredeneringen en onduidelijke conclusies en veronderstellingen. Het gaat te ver om dit allemaal toe te lichten maar bijv. geeft ze als argument tegen euthanasie een voorbeeld waar duidelijk sprake is van moord.
Veertje schreef:Als opoe niet meer kan lopen euthaniseren we haar gewoon. Weer een lastpost minder
En dat toont aan dat mijn stuk vol stond met drogredeneringen? Sarcasme en het jezelf bedienen van overdreven visualiseringen worden wel vaker niet begrepen. Dat stukje wat jij nu aanhaalt was geen argument tegen euthanasie. Het was het schetsen van een extreem met de bedoeling te schoqueren. Het hele stuk overigens, dat ik graag in zijn verband laat was een directe reactie op uitspraken als deze, allemaal met betrekking tot het aborteren van een zwangerschap OMDAT het kind een hazelip heeft (m.a.w. de vrouw WIL wel een kind, maar niet eentje met een hazelip):
Het is toch reuzefijn dat wij over deze keuzemogelijkheid beschikken, waarom hebben wij dan toch zo de behoefte om hier grenzen in aan te brengen en of een moreel oordeel erover te spuien?
Als anderen dit wel een reden voor abortus vinden vind ik dat ook prima. Het gaat nl niet alleen om het levensgeluk van het nieuwe mens maar ook dat van de ouders. Er worden toch ook vruchten in perfecte staat afgevoerd?
Althans ik kan niet geloven dat zij haar kind liet aborteren om de boodschap uit te spreken dat mensen met imperfecties niet op deze aarde thuis horen, veel aannemelijker lijkt het me dat zij een gevoel van weerzin had tegen een kind met een hazelip en zichzelf niet in staat achtte het kind de liefde te geven dat een kind nodig heeft.
Verder lijkt ze van de gedachtengang uit te gaan "Alles is slecht als je je er een voorstelling van maakt wat er zou gebeuren als iedereen het zou doen en dit zou mogelijk leiden tot ongewenste situaties" Dit is op zichzelf nooit een goed argument om iets te verbieden natuurlijk.
Is het niet verstandig om je af te vragen wat de consequenties zijn voor een maatschappij als het niet duidelijk meer is waar de grenzen zijn? Of als men liever geen grenzen stelt?
Een vraag aan jou en iedereen die het interesseert: stel dat het bij een volgende geval om een vrouw zou gaan die haar zwangerschap laat aborteren omdat ze een meisje verwacht. Ze wil liever een jongen. Hoe sta je dan tegenover keuzevrijheid?