en omdat de temperatuur van de aarde afneemt neemt het aardmagnetisch veld ook af en de straling dus toe en zullen we net als mars eindigen.
Niks is eeuwig hé, maar onze aarde zal nog wel een tijdje warm blijven, maak je daar maar geen zorgen om
en omdat de temperatuur van de aarde afneemt neemt het aardmagnetisch veld ook af en de straling dus toe en zullen we net als mars eindigen.
Dus jij wou beweren dat de ompoling een langzaam proces is?Anonymous schreef:ik wil nog even toevoegen ...
Het proces is al ongeveer 150 jaar bezig ...
Men had verwacht dat de volledige ompoling al geweest had moeten zijn
maar dat kan elk moment gebeuren ...
Die 2200 is dus zomaar een uit de lucht gegrepen jaartal!
Zoals al eerder gezegd ...
het is NIET zeker wat er gebeurt dat van de vogels is niet 100% zeker
en ook wat er met de mensen zal gebeuren is niet zeker!
Het probleem is: MEN WEET NIET WAT ER ZAL GEBEUREN!
groetjes
A.T.Loonstra
Dat doet hij permanent, maar vergis je niet, we praten eigenlijk niet over een mooi regelmatig patroon van veldlijnen rond de aarde. Het barst van de anomalien overal.De magnetische noordpool is al een tijdje aan het verschuiven toch?
Nee, althans, daar kan het volgens mij niets mee te maken hebben. Ik weet erlijk gezegd niet precies hoe het zit, maar het lijkt me logisch er soorten straling bestaan die moeilijk haaks op veldlijnrichting doordringen, maar parallel eraan veel makkelijker. En dan kom je op noord- of zuidpool terecht. En of er straling is die voor een van beide polen een voorkeur heeft zou ik ook niet weten.Zou het soms zo zijn dat rond de polen de kromming van het veld het sterkst is, waardoor hij minder bescherming biedt tegen die straling dan rond bijvoorbeeld de evenaar, ook al is de veldsterkte rond de polen groter?
Daar komt het volgens mij inderdaad op neer, alhoewel je zou kunnen betwisten of je het in zo'n geval wel 'straling' kan noemen: het betreft namelijk geen EM straling, maar geladen deeltjes. De geladen deeltjes in de zonnewind (hier de 'losse' elektronen) vertonen de sterke neiging om in een schroefvormige baan rond de veldlijnen van het aardmagnetisch veld te zoeven, en komen daarbij vroeg of laat aan bij een van de polen. In sommige gevallen 'stuiteren' ze terug via dezelfde bundel veldlijnen op weg naar de andere pool (en zo kan dat nog wel vele malen doorgaan), en soms worden ze betrokken bij botsingen hoog in de aardse atmosfeer - waardoor wij dat mooie noorder- (en zuider-) licht krijgen....maar het lijkt me logisch er soorten straling bestaan die moeilijk haaks op veldlijnrichting doordringen, maar parallel eraan veel makkelijker. En dan kom je op noord- of zuidpool terecht.
Als ik de volgende grafieken op deze site zie:http://gsc.nrcan.gc.ca/geomag/nmp/long_mvt_nmp2_e.phpMet 50 jaar geleden zijn de zonnestralen 13pct schadelijker gekomen (veel e) en ze zeiden dat de ompoling voor binnen 50-100 jaar ging zijn, dus er is een kans dat we het meemaken.