albert davinci schreef:Ik heb een ander probleem met google.
Ik kan niet www.google.com laden. Wel kan ik www.google.co.uk laden maar google geeft mij dan nog steeds eerst *.nl sites. Nu vind ik iha de Nederlandstalige websites van mindere kwaliteit dan de Engelstalige websites.
Ger schreef:Dat komt doordat Google a.h.v. je IP weet waar je vandaan komt. Is al jaren zo (bij mij).
Je kunt het oplossen door naast het zoekveld op taalhulpmiddelen te klikken en daar te kiezen voor Engels. Je komt dan op http://www.google.com/intl/en/
Alleen de gesponserde koppelingen zijn dan nog in het Nederlands, maar dat moet niet zo'n ramp zijn. pi.gif
bovenstaande link doet het niet meer, jammer want ik was best nieuwsgierig.Jan van de Velde schreef:Pro Memorie: ter verwerking
voorbeeldje van hoe je dóórgooglet:
http://sciencetalk.nl/forum/invision/in...d=286197#286197
Ik heb hier geen last van? Gebruik je de Nederlandse versie van Google of de Engelse? Hoewel, met de Engelse versie heb ik eveneens geen problemen...Jan van de Velde schreef:Wat me voorheen nooit opviel, de laatste tijd des te meer:
Google lijkt er tegenwoordig van uit te gaan dat je spelfouten maakt.
Google met dender (rivier in België) en al op de eerste pagina krijg je hits met gender en denver
Google met Lillo (plaatsje in België) en hits met Lilo (zangeres) worden uw deel. :-k
Ja, je kunt zelf ook wel enigzins bedenken welke woorden op je zoekterm lijken en ook die woorden invoeren met een '-' teken, bijv.: lillo -lilo -lola -lollieIk vind dat dit het zoeken nou niet bepaald verbetert. Om hiervan verschoond te blijven moet je je zoektermen al tussen aanhalingstekens gaan plaatsen. "dender" en "lillo" vermijden bovengenoemde ellende. Iemand die nog andere wegen kent om deze spontane zinloze suggesties te vermijden?
Je hebt gelijk, ik was niet volledig, het euvel treedt pas op zodra je andere zoekwoorden toevoegt: van Lillo komenIk heb hier geen last van?
Zo kun je wel bezig blijven........Ja, je kunt zelf ook wel enigzins bedenken welke woorden op je zoekterm lijken en ook die woorden invoeren met een '-' teken, bijv.: lillo -lilo -lola -lollie
Inderdaad. Maar als je 'Lillo' als eerste woord invult, dan treedt het euvel niet op. Blijkbaar hecht Google de meeste waarde aan het eerste woord van de zoekterm en de overige woorden worden met een korreltje zout genomen. Probeer maar eens te zoeken op 'Lillo van komen' (zonder aanhalingstekens). Hoewel...Je hebt gelijk, ik was niet volledig, het euvel treedt pas op zodra je andere zoekwoorden toevoegt: van Lillo komen
Tja, google houdt je van de straat...Zo kun je wel bezig blijven........
Valt me een beetje tegen deze cursus... Maar wel correcte info...
geen idee hoe je dit bedoelt? Als het over je commentaar of tips hebt, da's niet alleen toegelaten maar zelfs zeer gewenst.Ik weet niet of het toegelaten is
Ik ben onbekend met dit fenomeen. Kun je eens wat uitwijden?maar misschien kunnen er nog tips bij voor het gebruiken van Add-ons.