6 van 14
Re: Wiskundemoppen
Geplaatst: do 22 feb 2007, 20:13
door A.Square
Een oud topic, ik weet het. Maar het elegantste wiskundegrapje moet er wel tussen staan. (afkomstig uit de analyse):
"Zij epsilon.gif kleiner dan nul gegeven"
Re: Wiskundemoppen
Geplaatst: vr 23 feb 2007, 20:17
door Heezen
The Theory of Dark Suckers
For years it was believed that electric bulbs emitted light. However, recent information has proven otherwise. Electric bulbs do not emit light, they suck dark. Thus we will now call these bulbs dark suckers. The dark sucker theory, according to a spokesperson, proves the existence of dark, that dark has a mass heavier than light, and that dark is faster than light.
The basis of the dark sucker theory is that electric bulbs suck dark. Take for example the dark suckers in the room where you are. There is less dark right next to them than it is elsewhere. The larger the dark sucker, the greater its capacity to suck dark. Dark suckers in a parking lot have a much greater capacity than the ones in this room. As with all things dark suckers don't last forever. Once they are full of dark they can no longer suck. This is proven by the black spot on a full dark sucker.
A candle is a primitive dark sucker. A new candle has a white wick. You will notice that after the first use, the wick turns black, representing all the dark which has been sucked into it. If you hold a pencil next to the wick of an operating candle, the tip will turn black because it got in the way of the dark flowing into the candle.
Unfortunately, today's primitive dark suckers have a very limited range. There are also portable dark suckers. These bulbs can't handle all of the dark themselves, and must be aided by a dark storage unit. When the dark storage unit is full, it must be either emptied or replaced before the portable dark sucker can operate again.
Dark has mass. When dark goes into a dark sucker, friction from this mass generates heat. Thus it is not wise to touch an operating dark sucker. Candles present a special problem, as the dark must travel in the solid wick instead of through glass. This generates a great amount of heat. Thus it can be very dangerous to touch an operating candle.
Dark is also heavier than light. If you swim deeper and deeper, you notice it gets slowly darker and darker. When you reach approximately fifty feet, you are in total darkness. This is because the heavier dark sinks to the bottom of the lake and the lighter light floats to the top.
The immense power of the dark can be utilized to man's advantage. We can collect the dark that has settled to the bottom of lakes and push it through turbines which generates electricity and helps push dark to the ocean, where it may be safely stored. Prior to turbines, it was much more difficult to get dark from rivers and lakes to the ocean.
The Indians recognized this problem and tried to solve it. When on a river in a canoe traveling in the same direction as the flow of dark, they paddled slowly, so as not to stop the flow of dark, but when they traveled against the flow of dark, they paddled quickly so as to help the dark along its way.
Finally we must prove that dark is faster than light. If you were to stand in an illuminated room in front of a closed, dark closet, then slowly open the closet door, you would see the light slowly enter the closet, but since dark is so fast, you would not be able to see the dark leave the closet.
In conclusion, it has been stated that dark suckers make our lives much easier, so the next time you look at an electric bulb, remember that it is indeed a dark sucker.
Re: Wiskundemoppen
Geplaatst: vr 23 feb 2007, 20:25
door PeterPan
Geen zin om Engelse teksten doorteworstelen.
Re: Wiskundemoppen
Geplaatst: zo 25 feb 2007, 12:41
door Melissa
Nog enkele mopjes:
Een wiskundige, een fysicus en een ingenieur worden elk een maand lang opgesloten in een kamer, met enkel een hoop conserveblikjes en zonder opener. [ja, die moppen dateren nog van voor de tijd dat er informatici waren [rr] ]
Een maand later gaat men dan kijken wat er van de drie geworden is.
- De ingenieur heeft met een draadje en een steentje dat er lag op intelligente wijze een blikopener geconstrueerd, en kon zo zijn blikken openen en overleven.
- De fysicus vond men ook levend terug, die had de zwakke plek van de cilinderdoosjes gevonden en had de massa van de blikjes gebruikt om ze tegen het plafond kapot te gooien.
- In de kamer van de wiskundige vonden ze alle conservedoosjes netjes opgestapeld, met ernaast een dode wiskundige. Op de grond, in bloed geschreven: Stelling: Als ik deze blikken niet open krijg ga ik dood. Bewijs: Uit het ongerijmde, onderstel het tegendeel...
Een wiskundeleerkracht vertelt:
Ik probeer al een hele week aan mijn klas uit te leggen dat twee helften van een geheel gelijk zijn, maar de grootste helft van de klas begrijpt het nog altijd niet...
Een filosoof stelt een wedstrijdje op: het is de bedoeling om met een gegeven touw een zo groot mogelijke oppervlakte af te spannen en men mag zoveel palen gebruiken als men wilt.
Er daagt drie man op: een ingenieur, een fysicus en een wiskundige.
De ingenieur plant snel vier palen in de grond en maakt een vierkant gebied.
Dan is de fysicus aan de beurt. Hij plant verschillende palen in de grond en maakt een bijna perfecte cirkel. Hij grinnikt want hij is de wiskundige voor.
De wiskundige neemt nu rustig het touw vast en knipt er een klein stukje af. Dat stukje bindt hij rond zijn voeten en hij roept: "Ik sta aan de buitenkant!"
Een bioloog, een fysicus en een wiskundige zijn op vakantie in een bepaald eiland. Plotseling zien ze voor zich een zwart konijn.
De bioloog zegt: "Blijkbaar zijn er op dit eiland zwarte konijnen."
Daarop zegt de fysicus: "Dat zeg je verkeerd. Blijkbaar is er op dit eiland in ieder geval 1 zwart konijn."
Daarop zegt de wiskundige: "Jullie zeggen het allebei verkeerd. We kunnen alleen met zekerheid zeggen dat er op dit eiland een konijn is dat aan 1 kant zwart is."
Melissa
Re: Wiskundemoppen
Geplaatst: do 01 mar 2007, 18:43
door natuurkunde-nerd
Een wiskundeleerkracht vertelt:
Ik probeer al een hele week aan mijn klas uit te leggen dat twee helften van een geheel gelijk zijn, maar de grootste helft van de klas begrijpt het nog altijd niet...
Hihihihih....ik vind die grappig
(maarja ben ook een beetje melig
)
Re: Wiskundemoppen
Geplaatst: do 01 mar 2007, 19:13
door Heezen
Melissa schreef:Een bioloog, een fysicus en een wiskundige zijn op vakantie in een bepaald eiland. Plotseling zien ze voor zich een zwart konijn.
De bioloog zegt: "Blijkbaar zijn er op dit eiland zwarte konijnen."
Daarop zegt de fysicus: "Dat zeg je verkeerd. Blijkbaar is er op dit eiland in ieder geval 1 zwart konijn."
Daarop zegt de wiskundige: "Jullie zeggen het allebei verkeerd. We kunnen alleen met zekerheid zeggen dat er op dit eiland een konijn is dat aan 1 kant zwart is."
Correctie:
Jullie zeggen het allebei verkeerd. We kunnen alleen met zekerheid zeggen dat er op dit eiland een konijn is dat minstens aan 1 kant zwart lijkt te zijn
[/b]
Re: Wiskundemoppen
Geplaatst: vr 02 mar 2007, 21:31
door Math-E-Mad-X
A.Square schreef:Een oud topic, ik weet het. Maar het elegantste wiskundegrapje moet er wel tussen staan. (afkomstig uit de analyse):
"Zij epsilon.gif kleiner dan nul gegeven"
Ik snap em niet [rr]
Re: Wiskundemoppen
Geplaatst: za 03 mar 2007, 12:20
door TD
Normaal gezien hoort het epsilon > 0 te zijn? Met epsilon < 0 kan je willekeurig klein (groot in absolute waarde) gaan [rr]
Re: Wiskundemoppen
Geplaatst: za 03 mar 2007, 12:25
door Math-E-Mad-X
Normaal gezien hoort het epsilon > 0 te zijn? Met epsilon < 0 kan je willekeurig klein (groot in absolute waarde) gaan [rr]
en dat is grappig?
Re: Wiskundemoppen
Geplaatst: za 03 mar 2007, 12:28
door TD
Blijkbaar, voor sommigen. Of ik mis de clue...
Re: Wiskundemoppen
Geplaatst: za 03 mar 2007, 21:12
door A.Square
Wel als je in de helft van de analytische bewijzen als eerste regel leest:
"Zij epsilon groter dan nul gegeven/willekeurig"
Het doorbreekt de conventie om epsilon voor dat doeleinde te gebruiken, en het doorbreken van conventies is en vorm van humor.
Re: Wiskundemoppen
Geplaatst: di 06 mar 2007, 01:03
door Math-E-Mad-X
A.Square schreef:Wel als je in de helft van de analytische bewijzen als eerste regel leest:
"Zij epsilon groter dan nul gegeven/willekeurig"
Het doorbreekt de conventie om epsilon voor dat doeleinde te gebruiken, en het doorbreken van conventies is en vorm van humor.
Ik ben zelf wiskundestudent dus ik ben bekend met die zin. Maar wat er nou zo grappig aan is ontgaat mij echt volledig. Sorry, ieder zijn humor.
Re: Wiskundemoppen
Geplaatst: vr 12 okt 2007, 19:15
door *gast_Koen_*
sirius schreef:Een psycholoog doet een proef met een wiskundige en een natuurkundige.
Hij legt een schaars geklede aantrekkelijke jongedame op een bed, en zegt tegen de wiskundige dat hij iedere 10 minuten de afstand tussen hem en de dame mag halveren.
De wiskundige roept: "Maar dan krijg ik haar nooit!" en rent gillend weg.
De natuurkundige halveert netjes iedere 10 minuten de afstand, en als de natuurkundige een beetje in de buurt komt vraagt de psycholoog:"Maar je weet toch dat je nooit bij haar kunt komen?". "Ja", zegt de natuurkundige, "maar het is een goed genoege benadering voor praktische doeleinden!".
nooit gehoord van het paradox van Zeno?
Re: Wiskundemoppen
Geplaatst: vr 12 okt 2007, 19:31
door *gast_Koen_*
een
en een i hebben ruzie
zegt de i tegen de
: 'be rational!'
hierop antwoord de
: 'get real!'
Re: Wiskundemoppen
Geplaatst: ma 15 okt 2007, 19:50
door Bernie
Zalig Koen.