Puzzel Puzzels
HansH
Artikelen: 0

Re: Links- of rechtshandig

R_Bena schreef: do 17 apr 2025, 18:06
De mens is per definitie angstig ingesteld en op het domineren van andere wezens gericht.
dus de mens wil blijkbaar het liefst omgaan men anderen die op hem lijken of hetzelfde doen en denken. maar dat is genetisch weer niet slim want dan krijg je eerder inteelt. geen idee trouwens of je meer kans hebt op linkshandige kinderen als beide ouders ook linkshandig zijn.

ads

Steun Sciencetalk Logitech MK235 - Draadloos Toetsenbord en Muis - QWERTY - Donkergrijs

Logitech MK235 - Draadloos Toetsenbord en Muis - QWERTY - Donkergrijs

Bekijk product

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 4 TB

Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 4 TB

Bekijk product

Steun Sciencetalk Systemyze Weekplanner Whiteboard – Magnetisch Planbord – Magnetische Maandplanner – Inclusief Markers & Wisser – A3 Formaat

Systemyze Weekplanner Whiteboard – Magnetisch Planbord – Magnetische Maandplanner – Inclusief Markers & Wisser – A3 Formaat

Bekijk product

Gast

Ik denk als ik kinderen op de wereld gebracht zou hebben. Die zouden dan ook links zijn
Maar het zou kunnen de ene links en de andere rechtshandig. 🌷
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

R_Bena
Beheer

dus de mens wil blijkbaar het liefst omgaan men anderen die op hem lijken of hetzelfde doen en denken.
Over het algemeen wel denk ik. Maar in de praktijk hangt dit ook van de situatie af, de politieke en maatschappelijke stroming etc. Als je kijkt naar de VS, dan moesten donkere mensen vroeger achterin de bus zitten. Sinds die segregatiewetten niet meer bestaan is de VS nog steeds in de praktijk gesegregeerd. En eigenlijk geldt die segregatie in meer of mindere mate in bijna alle landen, ook in Nederland. Chinezen gaan vooral met elkaar om, autochtone Nederlanders met elkaar, Marokkanen met elkaar, etc. Dus er zit iets biologisch in de mens waardoor ie de voorkeur heeft voor gelijksoortige mensen.
maar dat is genetisch weer niet slim want dan krijg je eerder inteelt.
Voordat veel 'rassen' elkaar ontdekten wist men niet van elkaars bestaan af. De genen zijn tienduizenden jaren geëvolueerd op basis van die status quo. Verder vindt inteelt vooral plaats als er binnen families en gezinnen kinderen worden verkregen. Op een grote bevolking is de variatie groot genoeg zou je denken. Maar biologen zijn over het algemeen van mening dat meer variatie = gezondere genen, al is het zo dat er een lange periode na het nazisme niet het omgekeerde mocht worden gezegd, het was een 'besmette' discipline. Het zal vast allemaal wat genuanceerder liggen.

Tevens: de omgeving bepaalt. Als het hypotetisch zo zou zijn dat een veranderende omgeving meer kans biedt voor inteeltkinderen om te overleven (om de één of andere reden) hebben zij op dat moment vanuit biologisch perspectief bekeken de 'superieure' genen.
Gast

R_Bena schreef: do 17 apr 2025, 18:29
dus de mens wil blijkbaar het liefst omgaan men anderen die op hem lijken of hetzelfde doen en denken.
Over het algemeen wel denk ik. Maar in de praktijk hangt dit ook van de situatie af, de politieke en maatschappelijke stroming etc. Als je kijkt naar de VS, dan moesten donkere mensen vroeger achterin de bus zitten. Sinds die segregatiewetten niet meer bestaan is de VS nog steeds in de praktijk gesegregeerd. En eigenlijk geldt die segregatie in meer of mindere mate in bijna alle landen, ook in Nederland. Chinezen gaan vooral met elkaar om, autochtone Nederlanders met elkaar, Marokkanen met elkaar, etc. Dus er zit iets biologisch in de mens waardoor ie de voorkeur heeft voor gelijksoortige mensen.
Voordat veel 'rassen' elkaar ontdekten wist men niet van elkaars bestaan af. De genen zijn tienduizenden jaren geëvolueerd op basis van die status quo. Verder vindt inteelt vooral plaats als er binnen families en gezinnen kinderen worden verkregen. Op een grote bevolking is de variatie groot genoeg zou je denken. Maar biologen zijn over het algemeen van mening dat meer variatie = gezondere genen, al is het zo dat er een lange periode na het nazisme niet het omgekeerde mocht worden gezegd, het was een 'besmette' discipline. Het zal vast allemaal wat genuanceerder liggen.

Tevens: de omgeving bepaalt. Als het hypotetisch zo zou zijn dat een veranderende omgeving meer kans biedt voor inteeltkinderen om te overleven (om de één of andere reden) hebben zij op dat moment vanuit biologisch perspectief bekeken de 'superieure' genen.
Ik vind dat tegenwoordig mensen niets meer voor elkaar iets over hebben. Sterker nog ze denken alleen aan hun eigen. Kijk maar om je heen in winkels en het verkeer, en hebben vaak nog iets te klagen vind ik.
R_Bena
Beheer

Gast schreef: do 17 apr 2025, 18:34
R_Bena schreef: do 17 apr 2025, 18:29

Ik vind dat tegenwoordig mensen niets meer voor elkaar iets over hebben. Sterker nog ze denken alleen aan hun eigen. Kijk maar om je heen in winkels en het verkeer, en hebben vaak nog iets te klagen vind ik.
Amerikanisering en individualisering waarschijnlijk, om het maar zo te noemen.
Gast

Klopt en dan zie je dat ze haast hebben en erger nog asociaal en hufterig verkeersgedrag
Vraag je ben jij ook links?
R_Bena
Beheer

Gast schreef: do 17 apr 2025, 18:40 Klopt en dan zie je dat ze haast hebben en erger nog asociaal en hufterig verkeersgedrag
Vraag je ben jij ook links?
Wat bedoel je met links? Linkshandig of links (politiek) georiënteerd?
Gast

Nee links of rechtshandig
R_Bena
Beheer

Gast schreef: do 17 apr 2025, 18:43 Nee links of rechtshandig
Ik ben rechtshandig.
Gast

Oké leuk ik ben nu allebei door dat ik veel met links doe. En heb jij een mooi handschrift?🌷
R_Bena
Beheer

Gast schreef: do 17 apr 2025, 18:46 Oké leuk ik ben nu allebei door dat ik veel met links doe. En heb jij een mooi handschrift?🌷
Helemaal niet helaas.
Gast

Jammer de meeste vrouwen hebben in de regel een mooi handschrift toch? Ik ben blij met mijn handschrift 🌷🌷
R_Bena
Beheer

Gast schreef: do 17 apr 2025, 18:52 Jammer de meeste vrouwen hebben in de regel een mooi handschrift toch?
Ik vermoed dat ze gemiddeld een mooier handschrift hebben dan mannen, maar dit is een wetenschappelijk forum dus daar moeten dan bronnen voor gegeven worden.
Gast

Zeker mogelijk ik zal wel googelen. Kijk ik of ik iets kan vinden.

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 20 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 20 euro - HiepHiep

Bekijk product

Steun Sciencetalk Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 256GB - Silver + 1 jaar extra garantie

Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 256GB - Silver + 1 jaar extra garantie

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 75 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 75 euro - HiepHiep

Bekijk product

Gast

Dit is ook een mooi handschrift
Van het internet en ook links geschreven
Bijlagen
IMG_2517

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “🌎 Psychologie en Sociologie”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!