Hallo,
Ik ben op dit moment 17, en ik heb met een meisje dat momenteel 12 is. Als ik over 5 maanden 18 word, dan is zij 13. Is het dan strafbaar een relatie met haar te hebben?
BVD
Moderator: Rhiannon
Bron: http://www.huiselijkgeweld.nl/doc/seksueel...n_en_regels.pdfHij die met iemand, die de leeftijd van twaalf jaren maar nog niet
die van zestien jaren heeft bereikt, buiten echt, ontuchtige handelingen
pleegt die bestaan uit of mede bestaan uit
2. het seksueel binnendringen van het lichaam, wordt gestraft met
gevangenisstraf van ten hoogste acht jaren of geldboete van de
vijfde categorie. 2.Vervolging heeft, buiten de gevallen van de
artikelen 248 en 249, niet plaats dan op klacht.
3. Tot de klacht bedoeld in het tweede lid is naast de wettelijke vertegenwoordiger
in burgerlijke zaken, bedoeld in artikel 65, eerste lid,
tevens bevoegd de raad voor de kinderbescherming.
4. In afwijking van het bepaalde in de artikelen 64 tot en met 66 is degene
ten aanzien van wie het feit is gepleegd te allen tijde tot de
klacht gerechtigd, in dier voege dat de termijn gedurende welke de
klacht kan worden ingediend gelijk is aan de verjaringstermijn bedoeld
in artikel 70.
welke de klacht kan worden ingediend gelijk is aan de verjaringstermijn
bedoeld in artikel 70.
Zij hoeft zelf geen klacht neer te leggen zelfs, als iemand anders dat doet (haar ouders bijvoorbeeld) geldt bovenstaande evenzeer.Heb je echter seks met haar en ze klaagt je -om één of andere reden- aan heb je wel een probleem volgens mij;
Zij hoeft zelf geen klacht neer te leggen zelfs, als iemand anders dat doet (haar ouders bijvoorbeeld) geldt bovenstaande evenzeer.Verborgen inhoud
Je opmerking begrijp ik, maar in welke mate mag ongeschreven recht een rol spelen?MOD: willen we aub even de onderbuik aan de kant schuiven en het hier over rechtswetenschappen hebben?
Jeaninex3 schreef:Kan iemand mij vertellen wanneer het precies verboden is of niet?
Ik ben 17 en mijn vriend bijna 20. Scheeld dus ruim 2 jaar.
Is dit dan ook verboden?
Ik geloof absoluut niet dat wij problemen zouden krijgen. Mijn vraag was puur uit intresse. Meerdere vriendinnen van mij hebben soort gelijke situaties. Nieuwschierig als wij zijn willen we graag weten waar de grens ligt.Nee dat is niet verboden. Je hoeft niet bang te zijn. Bovendien, al zou het strafbaar zijn; er moet eerst iemand aangifte doen alvorens je gestraft zou kunnen worden. Gezien jullie leeftijdsverschil lijkt mij dat erg onwaarschijnlijk.