Puzzel Puzzels
Chr0nicle
Artikelen: 0

Goed scoren op ruimtelijk en wiskundig inzicht, maar toch..

Ik ben al mijn hele leven slecht geweest in wiskunde, natuurkunde, noem het maar op. Alle 'logica' vakken. Ik had veel uitleg nodig, dat vooral. En de vragen die ik had moesten beantwoord worden, in plaats van een verhaaltje van een leraar. Als ik het op die manier kreeg aangereikt lukte het meestal wel.

Ik heb echter niet zo lang geleden een toelatingstest gemaakt voor een HBO opleiding, genaamde DAT (Differentiële Aanleg Test). Bij deze test scoorde ik, vergeleken met de gemiddelde HBO'er, boven gemiddeld op alle punten, en mijn ruimtelijk inzicht was zelfs 'zeer hoog'. Ik vind dit vreemd. Hoe kan ik nou zo goed scoren op een test, maar zoveel problemen ervaren bij eerder genoemde vakken. Normaal zou je nog denken: misschien ben je 'alpha' in plaats van 'beta', maar ik scoor op alle punten +/- even hoog.

Ik ben heel benieuwd wat jullie theorieën hierover zijn. Ik hoop trouwens dat dit hier ook mag. Het is niet zo zeer bedoeld als diagnose topic, zie het maar als filosofie ;)

ads

Steun Sciencetalk Systemyze Familieplanner Basic 2026 - Planner - Weekplanner - Gezinsplanner - Family Planner - 13 Maanden - Grijs

Systemyze Familieplanner Basic 2026 - Planner - Weekplanner - Gezinsplanner - Family Planner - 13 Maanden - Grijs

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nationale Keuze Cadeaukaart - 50 euro

Nationale Keuze Cadeaukaart - 50 euro

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 75 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 75 euro - Bedankt!

Bekijk product

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 100 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 100 euro - Bedankt!

Bekijk product

Steun Sciencetalk Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 17 Pro Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas screen protector

Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 17 Pro Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas screen protector

Bekijk product

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe harde schijf - 1,5TB

Western Digital Elements Portable - Externe harde schijf - 1,5TB

Bekijk product

Jona444
Artikelen: 0

Re: Goed scoren op ruimtelijk en wiskundig inzicht, maar toch..

Inzicht is te algemeen. Ruimtelijk inzicht hebben is een pluspunt voor wiskunde/natuurkunde, maar er komen nog een heleboel andere factoren bij te kijken. Ik denk dat je verbanden moet kunnen leggen, de achterliggende gedachte snappen,... En dan specifiek voor wiskunde. Het wil immers niet zeggen dat iemand die verbanden kan leggen in vak A, dat ook kan voor vak B.
Its supercalifragilisticexpialidocious!
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “🌎 Psychologie en Sociologie”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!