azzor1911
Artikelen: 0

Kent iemand een filosoof die zich afvroeg:

Hallo, ik moet een opdracht voor school doen voor het vak Filosofie. we moeten een filosofische vraag stellen, en daar een bijhorende filosoof voor opzoeken, en dan een soort verslagje maken.

Ik dacht aan de volgende vragen:
  • Bestaat god?
  • Zijn we alleen in het universum?
Kent iemand een filosoof die over 1 (of beide) vragen nadacht??

Kan er niks over vinden op internet, iemand misschien een goeie link ofzo met info over die filosoof??

Bedankt,

azzor
sdfsgdsfh
Anonymous

Re: Kent iemand een filosoof die zich afvroeg:

Ik denk dat in de grond elke filosoof zichzelf jou eerste vraag heeft gesteld dus ga het rijtje maar af van de jou bekende denkers en die hebben allemaal ook een of meerdere boeken nagelaten . Je kan beginnen bij de klassieke oudheid.
Orcus

nietzsche heeft behoorlijk wat over het bestaan, of beter gezegt het niet meer bestaan van god geschreven als ik het mij goed herinner. en ik denk dat je voor die vraag over het universum het beste een moderne filosoof kunt nemen, aangezien ik niet denk dat plato zich druk maakte om E.T. :shock:
Alexander Hartmans

Rene Descartes in Meditaties, uitgeverij Boom. Verder is filosoof Jan Vis een expert in dit soort zaken. Eventjes Googlen.. Jan Vis intikken, zoeken naar de velen artikelen. Sommige stukken beslaan vanaf ca. 4 tot 200 blz.
Napoleon Dynamite

azzor1911 schreef:Hallo, ik moet een opdracht voor school doen voor het vak Filosofie. we moeten een filosofische vraag stellen, en daar een bijhorende filosoof voor opzoeken, en dan een soort verslagje maken.  

Ik dacht aan de volgende vragen:
  • Bestaat god?
  • Zijn we alleen in het universum?
Kent iemand een filosoof die over 1 (of beide) vragen nadacht??

Kan er niks over vinden op internet, iemand misschien een goeie link ofzo met info over die filosoof??

Bedankt,  

azzor
Spinoza natuurlijk!
An diesem Beispiel sehen Sie, meine Damen und Herren, dass Politiker, die die Nase vorn haben, Intellektuelle ins Schlepptau nehmen können

Terug naar “Filosofie”