Hallo,
Ik wou graag wat informatie over latere kritiek op de vondsten van isaac newton( goed of slecht) dus kan ook verbetering zijn.
Het enige wat ik kon vinden is een stukje op wikipedia en de relativiteitstheorie van isaac newton die de zwaartekracht wet verbeterdde.
ik heb deze informatie ( het is niet allemaal al in eigen woorden geschreven) :
"- Isaac Newton had als eerst de aard van de zwaartekracht ingezien. Hij heeft dan ook zijn wet van zwaartekracht. Maar in 1915 werd zijn theorie over de zwaartekracht verder ontwikkeld door de natuurkundige Albert Einstein met zijn relativiteitstheorie.. Bij deze relativiteitstheorie wordt de zwaartekracht niet meer gezien als zomaar een kracht maar meer als een meetkundig eigenschap van de ruimte zelf. De theorie geeft een beschrijving van de tot dan toe onverklaarbare precessie in het baanvlak van de planeet mercurius en voorspelt ook correct nieuwe verschijnselen die tot dan toe volstrekt ondenkbaar waren(de toename van de massa van een deeltje als het de lichtsnelheid nadert). Ook verklaard de theorie waarom massa twee aspecten heeft, namelijk traagheid en gravitatie. "
Weet iemad misschien nog wat daarover?
alvast bedankt