1 van 1
Motor koppel constante
Geplaatst: ma 19 apr 2010, 11:29
door ReWout
Ik heb de volgende motor,
http://www.dunkermotoren.de/data/technical.../GR%2080x80.pdf, en ik wil even iets verifieren omdat ik niet zeker van me zaak ben.
Maar de motor koppel constante is toch gewoon de continue koppel gedeeld door het continue stroom? Dus 0,62[N/m]/6[A]?
Re: Motor koppel constante
Geplaatst: di 20 apr 2010, 22:15
door Kaspace
Ik lees uit de grafiek voor het 24V type af: 745Ncm/64A (de doorgetrokken blauwe lijn). Dit is 0,1164Nm/A.
Lees het af als delta(M)/delta(I)=(M2-M1)/(I2-I1)
Let er even op dat de dimensie van Koppel is N*m (kracht x arm), niet N/m zoals jij schrijft!
Re: Motor koppel constante
Geplaatst: ma 26 apr 2010, 16:36
door ReWout
Kaspace schreef:Ik lees uit de grafiek voor het 24V type af: 745Ncm/64A (de doorgetrokken blauwe lijn). Dit is 0,1164Nm/A.
Lees het af als delta(M)/delta(I)=(M2-M1)/(I2-I1)
Let er even op dat de dimensie van Koppel is N*m (kracht x arm), niet N/m zoals jij schrijft!
Volgens mij heb je nu wel gekeken bij de lijn voor de draaisnelheid en niet de torque, de gestreepte lijn.
Re: Motor koppel constante
Geplaatst: do 29 apr 2010, 13:36
door Kaspace
Volgens mij heb je nu wel gekeken bij de lijn voor de draaisnelheid en niet de torque, de gestreepte lijn.
Is het dan de J=f(M) lijn? De 24V geeft daarvoor 745Ncm/112A=0,0665Nm/A
Ik "vind" dat men stroom met I moet aangeven, en traagheid met J (ik snapte die J al niet helemaal...)
Re: Motor koppel constante
Geplaatst: do 29 apr 2010, 15:12
door klazon
Ik "vind" dat men stroom met I moet aangeven,
In Duitsland denken ze daar soms anders over.