In voorkomende gevallen zou een duidelijker scheiding mogelijk nuttig kunnen zijn. Maar in het genoemde geval zien we het probleem niet zo. Het mag toch niet zo zijn dat, omdat er iemand aan de discussie deelneemt die toevallig ook moderator is, de discussie daar in enige mate door "bezwaard" wordt? Ik kan me overigens gevallen herinneren waarbij een van "ons" besloot om op te houden inhoudelijk aan de discussie deel te nemen en alleen nog maar te modereren, juist om zo'n bezwaar te voorkomen.
Verder vinden we ook dat in overweging genomen mag worden dat heel het moderatorteam bestaat uit vrijwilligers. De tijd en aandacht die we hier kunnen besteden is ook begrensd. Zelf vind ik dit verre van handig: ik heb geen zin om 20x per dag in- en uit te loggen. Voorzover men vindt dat moderatoropmerkingen verweven zijn in inhoudelijke posts zouden we zouden hooguit wat consequenter kunnen zijn met stukken in groen zetten. Het moet wel werkbaar blijven.
wat de Moderator in de rol als Moderator heeft gedaan is nagenoeg niet meer terug te vinden als de Moderator ook nog eens veel messages posts.
Dat lijkt me ook nauwelijks interessant tenzij een van ons ervan "verdacht" zou worden zijn/haar positie te misbruiken. En mocht dat toch zo gevoeld worden, dan is een wat uitgebreidere zoektocht naar voorbeelden een kleine moeite, toch?
en dat interventies alleen worden genomen door Moderator(s) gebruikers.
Zulks is sowieso het geval. Je komt gebruikers die toevallig ook een moderatortaak hebben echter ook wel eens tegen in de rol van gewoon gebruiker.