Mod Ger: afgesplitst uit [topic="135532"]IQ-test: hoogbegaafd?[/topic]
ik zou heel graag willen weten van de moderatoren waarom ik mijn eigen tekst niet meer kan aanpassen. ik vind dit echt helemaal niks!
Je hebt geloof ik een kwartier de tijd om je tekst aan te passen. Daarna staat je bericht op het forum zoals het is.ik zou heel graag willen weten van de moderatoren waarom ik mijn eigen tekst niet meer kan aanpassen. ik vind dit echt helemaal niks!
op alle andere fora waar ik zit, kan ik onbeperkt mijn tekst veranderen.In fysics I trust schreef:Je hebt geloof ik een kwartier de tijd om je tekst aan te passen. Daarna staat je bericht op het forum zoals het is.
Als je steeds nadien je post zou kunnen aanpassen, zou een discussie wel een warboel kunnen worden, toch?
En nu terug ontopic, als je hier verder op wil reageren, splitsen we dit af naar het feedbackforum.
En daarmee heb je je akkoord verklaard bij je registratie.Copyright
Alle informatie op deze website is eigendom van Wetenschapsforum.
wettelijk gezien lijkt me dat niet kloppen...je kan alleen copyrights hebben op iets wat je zelf heb bedacht...In fysics I trust schreef:Uit de disclaimer:
En daarmee heb je je akkoord verklaard bij je registratie.
Nope, zo is alles wat ik bedenk en produceer het eigendom van het ICT bedrijf waar ik bijklus. Volledig legaal en een veel voorkomende contract voorwaarde.wettelijk gezien lijkt me dat niet kloppen...je kan alleen copyrights hebben op iets wat je zelf heb bedacht...
ik zei al: als je je rechten afstaat (via een arbeidscontract of dergelijke), dan verlies je je rechten.scorchingthevortex schreef:Zucht.Mijn mooie lange post was voor niets geplaatst?
Nope, zo is alles wat ik bedenk en produceer het eigendom van het ICT bedrijf waar ik bijklus. Volledig legaal en een veel voorkomende contract voorwaarde.
Een discussie over auteursrecht en intellectuele eigendom lijkt me hier niet zo op zijn plek. Misschien moet dit worden afgesplitst van deze topic.
Dat lijkt mij ook stug, die regel refereert waarschijnlijk naar de cursussen en algemene informatie die door wetenschapsforum.nl wordt verstrekt. Ik was eerst ook verbaast over de tijdslimiet voor wijzigingen in posts, maar voor een intensief beheerd en wetenschappelijk forum is die maatregel nog niet zo gek.de forumregels zijn goed bedoeld, maar je kan niet zeggen dat het forum copyright heeft op wat ik schrijf.
Tuurlijk kan dat wel. Je kunt perfect eisen dat alles wat je OP DIT FORUM schrijft, eigendom wordt van dit forum. If you don't like it, don't do it. Verder zijn die regels opgesteld door mensen met ervaring in recht en auteursrecht. Het kan dus wel degelijk.de forumregels zijn goed bedoeld, maar je kan niet zeggen dat het forum copyright heeft op wat ik schrijf.
Tuurlijk kan dat wel. Je kunt perfect eisen dat alles wat je OP DIT FORUM schrijft, eigendom wordt van dit forum. If you don't like it, don't do it. Verder zijn die regels opgesteld door mensen met ervaring in recht en auteursrecht. Het kan dus wel degelijk.
allemaal heel leuk. en sommige dingen kloppen wat je zegt...maar het heeft verder niks te maken met dit forum...317070 schreef:Tuurlijk kan dat wel. Je kunt perfect eisen dat alles wat je OP DIT FORUM schrijft, eigendom wordt van dit forum. If you don't like it, don't do it. Verder zijn die regels opgesteld door mensen met ervaring in recht en auteursrecht. Het kan dus wel degelijk.
En waar je vandaan haalt dat je enkel copyright kan hebben op iets wat je zelf gedaan hebt, weet ik ook niet goed. Een simpel tegenvoorbeeld zijn erfgenamen die wel degelijk de rechten overerven, of mensen die rechten op populaire artiesten/liedjes kopen.
Daarnaast heb je wel degelijk de algemene voorwaarden (=contract!) getekend.
hallo Dido,Dido schreef:Marssound, vaak kan je het probleem waar jij het over hebt, oplossen door zo snel mogelijk een mail te sturen naar een moderator. Je kan dan uitleggen waarom je dat berichtje wil wissen/ veranderen en zij kunnen alsnog beslissen om jouw berichtje aan te passen. Zeker ben je niet, dat klopt, maar communiceren kan wel helpen. Het zal vermoedelijk beter werken dan de link te leggen met rechtszaken die je zou winnen ed.
En zoals 'In fysics I trust' al aangaf: mocht iedereen op elk moment z'n berichtje kunnen veranderen, wissen of wat dan ook, dan biedt een discussiedraad maar weinig waarde meer. Er wordt dan gereageerd op (stukjes van) berichtjes die er niet meer staan of veranderd zijn. Een lezer van het forum kan daar weinig of niets mee aanvangen, in elk geval begrijpt hij dan vermoedelijk maar weinig meer van het topic.
Je hebt 15' tijd om je post te veranderen. Deze gaat in van zodra jij op de knop 'plaats het bericht' klikt. Het komt er dan ook op neer om voordien even na te denken of je, datgene wat je schreef, wel wil posten (cfr. ook wat Scortingthevortex schreef). En om bij twijfel, deze pagina bv. gewoon nog even open te laten om pas later te beslissen over dat wel/ niet posten. Dus niet onmiddellijk toegeven aan die impuls om onmiddellijk je bericht te plaatsen...
Dit zal er sowieso voor zorgen dat je maar zelden meer een 'foute' tekst zal posten en je maar zelden een moderator moet vragen om na die 15' nog in te grijpen.
Dido