Klopt er komen 4 constructies 1 constructie besaat uit 3 delen.
Begrijp ik het goed dat de dwarsdoorsnede welke je eerder plaatste je beschouwt als 1 constructie welke bestaat uit 3 delen?. Zo ja, voor de berekening moet je in elk geval dit beschouwen als 1 deel. Ik neem aan dat deze 3 delen aan elkaar worden gelast. Je mag er dan vanuit gaan dat de las net zo sterk is als het gelaste materiaal.
ik zie dat ik een fout heb gemaakt door te zeggen dat het puntlasten zijn. zie de bijlage voor verder informatie....
Nee dat heb je niet ik dacht dat het gehele breedte van het schip op de constructie zou rusten. Als ik je laatste tekening zie heb je inderdaad gelijk dat het puntlasten betreft d.m.v. de draagstoelen. Tevens zie ik z.g.n. schetsplaten toegevoegd t.a.v. de vorige bijlagen op het gedeelte van het 1000 mm profiel en de HE400. Zeer verstandig.
het schip is 60 meter lang met een gewicht van 1200 ton (1200ton * 10= 12000 /12(aantal delen)=1000kn 1000/3=333.3kn.
Dit snap ik niet helemaal. 1200 ton wordt verdeeld over 4 constructie delen waarbij elk constructie deel op 3 punten wordt belast. Je hebt dan m.i. 4x3 puntbelastingen. Dus 1000 kN per puntlast i.p.v. 333.3 kN. Toch?
Je spreekt over draagstoelen en laat dit ook zien in je laatste doorsnede en deze zijn ook gewoon nodig gezien de het model van het schip.
Maar nu nog de essentiële data voordat je überhaupt iets kan zeggen.
Hoe wordt het schip op de transport wagens geplaatst. Is dit een schip welke in een loods is gebouwd?. En komen de transport wagens (Mammoet?) er onder rijden en middels vijzels op de wagens geplaatst?. Of wat ook kan natuurlijk middels jou constructies door kranen op de wagens geplaatst?.
De tweede vraag van je is dat deze constructie op de grond wordt geplaatst en het gehele schip dus op de vier constructie delen rust. Sterker als je het per constructie bekijkt dan zullen alle krachten en optredende momenten optreden t.o.v. de lengte 3311 mm (gezien vanuit de doorsnede) van het HE1000 profiel. Ik zou dus zeker onder de 2 HE-400 balken waar je draagstoelen hebt geplaatst in elk geval stophout plaatsen en nog beter ook balken.
Nu moet ik zeggen op basis van ervaring en gevoel moet die allemaal geen probleem zijn. Ik doel dan op de krachten en de gebruikte profielen.
Maar 4 constructies verdeeld over 60 meter, rustend op een HE1000B met een flens breedte van 300 mm vindt ik "tricky". Het schip rust dus met zijn 1200 ton en 60 meter op een totale lengte van 1200mm (4 x 300 mm). Ik ben er niet zo zeer bang voor in een ideale situatie, zoals geen wind en een vlakke, waterpas lopende ondergrond. Maar dit zal vast niet het geval zijn. Tevens doordat ik uit je laatste tekening op maak dat het schip rust op draagstoelen. Deze draagstoelen hebben een bepaalde hoogte tussen het contact van het schip en de constructie welke rust op de grond. Dit alles maakt e.e.a. wel erg gevoelig voor " kiepen". Als er 1 gaat gaan ze met z'n allen. Wat voor verdeling van je constructiedelen pas je überhaupt toe?. Het stuurhuis en motorkamer hebben natuurlijk een hoger gewicht je kan niet zomaar die 1200 ton verdelen door 4 en die afstanden gebruiken. Je zal het moeten verdelen t.o.v. het zwaartepunt.
Maar goed ik weet niet waar je het schip plaatst. In de open lucht?. Wordt aan het schip nog gewerkt nadat ie is geplaatst op de constructies? m.a.w. komt er nog gewicht bij?. .