als julie vinden dat ik te veel vragen stel moet je het gewoon zeggen dat kap ik wel
Je mag zoveel vragen stellen als je wilt, daar zijn we een forum voor! Dat betekent natuurlijk niet dat wij je huiswerk gaan maken, ik denk daarom niet dat je er op moet rekenen dat iemand je het precieze antwoord op je vragen gaat geven.
Met google kom je wel al een heel eind; je kan eens
dit PDF'je doorlezen, daar staan al wat achtergronden in.
Om je een beetje op weg te helpen:
1Wat heeft oppervlakte spanning met wasmiddelen te maken?
Water heeft een grote oppervlaktespanning door de polaire eigenschappen. Hoe zou je die oppervlaktespanning kunnen verminderen?
2Heeft de hardheid van water eigelijk invloed op hey wasproces?
Denk eens na wat hardheid van water is, en hoe dat problemen kan geven met je wasmiddel.
3We hebben te horen gekregen dat er 3 typen wasmiddelen zijn en elke typen andere bestanddelen heeft maar ik kan die op google niet vinden ze maken alleen maar reclamen voor wasmiddelen mischien weten julie welke 3 type er zijn en wat de bestanddlen zijn en waarvoor die typen gebruikt worden?Hoe verwijdereen wasmiddel een echte vlen en maakt het wat uit om wat voor vlekken het gaan ?
Hoe een wasmiddel een vlek verwijdert, is natuurlijk heel basaal en kan je vast en zeker wel vinden op internet en in elk scheikundeboek (of misschien zelfs biologieboek).
Probeer wat meer informatie te zoeken en zelf uit te leggen wat je denkt dat de antwoorden zijn. Wij zullen je dan zeker verder op weg helpen.
Overigens, lees even je posts door voordat je ze verstuurt: door de taalfouten zijn ze lastig te volgen...
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)