He, ik heb een paar vraagjes:
khoop dat jullie het kunnen lezen
het gaat over een paragraaf met alkanen en alkenen, dus die richting moet het hebben...
bvd, Wim.
Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood
butadieen is goed !deKeijzer schreef: Dit zal denk ik eigenlijk wel in een het huiswerk en toetsen forum horen... .
Maar daar zijn wij ook . En dit gedeelte snap ik! .
de eerste: 1-propeen.
de tweede: 2-methyl-2-penteen.
de derde: 1-hexeen
de vierde: 2-methyl-1,3-butadieen (? niet zeker over deze of je er gewoon een A tussen mag plakken omdat het anders onuitspreekbaar is)
de 3e is anders toch 1,3-pentadieen.deKeijzer schreef: Dit zal denk ik eigenlijk wel in een het huiswerk en toetsen forum horen... .
de vierde: 2-methyl-1,3-butadieen (? niet zeker over deze of je er gewoon een A tussen mag plakken omdat het anders onuitspreekbaar is)
Ik geef je het antwoord niet, maar als ik het goed heb zijn er 3 verschillende.Teken de isomeren van de stof met vier C-atomen en één dubbele binding in het molecuul.
Waar maak je die images mee Jorim?Jorim schreef: Kleine tip (heptaan):
Ik schaam me dood .Mentaltheosulfaat schreef:de 3e is anders toch 1,3-pentadieen.deKeijzer schreef: Dit zal denk ik eigenlijk wel in een het huiswerk en toetsen forum horen... .