[C]GSL matrix
Geplaatst: ma 02 apr 2012, 22:22
Hoi
Ik heb de opdracht gekregen om een simulatie uit te voeren inzake het Ising model. Daarvoor heb ik een 'rooster' met N x N spins die evolueren in de tijd.
Ik wil daar een matrix voor gebruiken.
Nu is het zo dat we vaak de GSL-library gebruiken in onze programma's maar nu vraag ik me af of het niet sneller is om met double dereferenced pointers te werken?
Want ik weet niet wat die GSL matrices inhouden alleen dat er een typedef voor gebruikt wordt.
Ik wil zo snel mogelijke code hebben omdat we een rooster met N toch minstens 5 miljoen moeten gebruiken. De prof kijkt ook lichtjes naar de code die we schrijven en de snelheid ervan.
Het programma wordt uiteindelijk op de supercomputer gerund maar toch hoe rapper het programma loopt hoe rapper ik de data kan gebruiken en mijn conclusies trekken.
mvg
Joris
Ik heb de opdracht gekregen om een simulatie uit te voeren inzake het Ising model. Daarvoor heb ik een 'rooster' met N x N spins die evolueren in de tijd.
Ik wil daar een matrix voor gebruiken.
Nu is het zo dat we vaak de GSL-library gebruiken in onze programma's maar nu vraag ik me af of het niet sneller is om met double dereferenced pointers te werken?
Want ik weet niet wat die GSL matrices inhouden alleen dat er een typedef voor gebruikt wordt.
Ik wil zo snel mogelijke code hebben omdat we een rooster met N toch minstens 5 miljoen moeten gebruiken. De prof kijkt ook lichtjes naar de code die we schrijven en de snelheid ervan.
Het programma wordt uiteindelijk op de supercomputer gerund maar toch hoe rapper het programma loopt hoe rapper ik de data kan gebruiken en mijn conclusies trekken.
mvg
Joris