Welke methode voor mijn scriptie?
Geplaatst: di 24 jul 2012, 11:11
Beste lezer,
Ik ben bezig met mijn master scriptie op de universiteit van Tilburg. Ik weet echter niet welke methode/design ik het beste kan gebruiken voor mijn onderzoek.
Kort uitgelegd ga ik onderzoeken hoe de hospitality van een website verhoogd kan worden door middel van de variabelen personalisering en interactiviteit.
De afhankelijke variabelen zijn, mate van hospitailty en algemene evaluatie.
De onafhankelijke variabelen zijn personalisering en interactiviteit en zijn als volgende geconceptualiseerd:
Personalization
- Option personalization
- Programmed personalization
- Customized personalization
Interactivity
- Playfulness
- Choice
- Connectedness
- Information collection
- Reciprocal communication
Nu is mijn idee om bij ieder concept (streepje) een voorbeeld te verzinnen van 1 website voorbeeld, totaal dus 8. Dit is dus een screenshot van de website. Een voorbeeld is hiervan een plaatje van de website, met een chatfunctie ingebouwd. Dit moeten de respondenten dan beoordelen op hospitality en algemene evaluatie op een 7 punt schaal.
Ik zou dan dus 8 screenshots krijgen die mensen moeten beoordelen op hospitality en algemene evaluatie.
Nu zegt mijn professor dat ik een experimental design zou moeten gebruiken. Het logische voorbeeld is dan een 6 bij 4 design, waarbij je 24 mogelijkheden test en deze analyseert met (m)ANOVA. Maar dan zou ik 24 schermen moeten maken, waar je combinaties gaat maken van de voorbeelden, maar dat is helemaal niet mijn bedoeling.
Welke design zou ik kunnen gebruiken? Ik vraag me ook af of het wel echt een experiment is? Ik heb namelijk het idee van niet.
Maar ik weet niet zo goed wat voor methode het dan wel is die ik kan gebruiken?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik weet het echt niet meer.
Ik ben bezig met mijn master scriptie op de universiteit van Tilburg. Ik weet echter niet welke methode/design ik het beste kan gebruiken voor mijn onderzoek.
Kort uitgelegd ga ik onderzoeken hoe de hospitality van een website verhoogd kan worden door middel van de variabelen personalisering en interactiviteit.
De afhankelijke variabelen zijn, mate van hospitailty en algemene evaluatie.
De onafhankelijke variabelen zijn personalisering en interactiviteit en zijn als volgende geconceptualiseerd:
Personalization
- Option personalization
- Programmed personalization
- Customized personalization
Interactivity
- Playfulness
- Choice
- Connectedness
- Information collection
- Reciprocal communication
Nu is mijn idee om bij ieder concept (streepje) een voorbeeld te verzinnen van 1 website voorbeeld, totaal dus 8. Dit is dus een screenshot van de website. Een voorbeeld is hiervan een plaatje van de website, met een chatfunctie ingebouwd. Dit moeten de respondenten dan beoordelen op hospitality en algemene evaluatie op een 7 punt schaal.
Ik zou dan dus 8 screenshots krijgen die mensen moeten beoordelen op hospitality en algemene evaluatie.
Nu zegt mijn professor dat ik een experimental design zou moeten gebruiken. Het logische voorbeeld is dan een 6 bij 4 design, waarbij je 24 mogelijkheden test en deze analyseert met (m)ANOVA. Maar dan zou ik 24 schermen moeten maken, waar je combinaties gaat maken van de voorbeelden, maar dat is helemaal niet mijn bedoeling.
Welke design zou ik kunnen gebruiken? Ik vraag me ook af of het wel echt een experiment is? Ik heb namelijk het idee van niet.
Maar ik weet niet zo goed wat voor methode het dan wel is die ik kan gebruiken?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik weet het echt niet meer.