Betreft belastingscombinaties verwijs ik graag naar paragrafen 6.4.3 en 6.5.3 binnen Eurocode 0. Mocht dit je niet duidelijk zijn, gelieve me een seintje te geven. Wel wil ik even meegeven dat psi_0 waarde enkel van toepassing is daar waar er meerdere variabele belastingen aanwezig kunnen zijn. Een voorbeeldje ter verduidelijking. Beschouw een parkeerdak waar er volgende variabele lasten kunnen aanwezig zijn.
- geparkeerde wagens à 2,5 kN/m²
- sneeuwlast à 0,4 kN/m²
Dan kunnen we het volgende schrijven.
E_d = 1,35 * G_k + 1,50 * 2,5 kN/m² + 1,50 * 0,50 * 0,4 kN/m²
In bovenstaande werd de last t.g.v. geparkeerde wagens als belangrijkste mobiele last beschouwd.
Kortom, combinatiefactoren werden in het leven geroepen vermits het zeer onwaarschijnlijk is dat zowel de last t.g.v. geparkeerde wagens als de sneeuwlast op het zelfde ogenblik maximaal zouden zijn. Jouw methode zou in het dagdagelijkse ontwerpproces wel geldig zijn, maar om eenvoudig en sneller te rekenen stelt men soms alle combinatiefactoren gelijk aan 1.
Afhankelijk van het lokaal binnen het ziekenhuis zou ik met een klasse A (ziekenhuiskamers) of klasse C3 (overige lokalen) werken. Trappen zijn inderdaad niet duidelijk gedefinieerd.