1 van 1

accu-druppellader

Geplaatst: ma 30 dec 2013, 18:11
door abrebis
Kun je een accudruppellader ( Ctek:12V-0,8 A) ,die normaal met een huisaansluiting 220V moet wordt gekoppeld aan je auto-accu, permanent via een bobine in je auto gemonteerd ( 12V naar slechts 220V versterken) verbinden met een volle accu in een soort "perpetuem mobile" ,zodat de autoaccu niet sterk kan ontladen in wintertijd. Voor deze winter gebruikte ik een normale acculader,doch de druppelaar lijkt beter te werken en voegt elke minimale ontlading direct weer aan door het nmm.aanwezige vloeistofsysteem met ionenwisselwerking.Ook zou er veel minder schade aan de loodplaten zijn. Aangezien een accu bij vollading nmm. wel heel snel via een bobine ( weet niet of dit soort trafoos bestaan,de bobines die versterken naar 20000-30000 V om de bougievlam te effectueren,zijn welbekend), de druppelaar met 220V. zouden kunnen inschakelen,lijkt me dit een niet te lastig klusje voor een electronicus. Als mijn gedachte systeem uitvoerbaar zou zijn,kan ik mijn huisaanluiting met kabel weer opbergen en nergens meer aan denken bij elke aankomst ( winter) thuis en onder een afdak parkeren en de stekker weer in de wandcontactdoor steken. Graag lees ik een uitleg van een electronisch onderlegd iemand!

Re: accu-druppellader

Geplaatst: do 02 jan 2014, 17:15
door dannypje
Je uitleg is een beetje onduidelijk, maar telkens ik "perpetuum mobile" lees, is de reactie: "kan niet". Denk aan verliezen in je systeem, warmte, om maar eentje te noemen.

Berg die kabel nog maar niet op :)

Re: accu-druppellader

Geplaatst: za 04 jan 2014, 16:47
door abrebis
Als ik jouw redenatie volg;is dan een kleine reserve.accu mogelijk,die alleen voor de druppelaar (incl.bobine) werkt?