1 van 1

rotation transformation

Geplaatst: zo 16 nov 2014, 21:55
door Shadow
Hay,
 
rotation transformation
rotation transformation 267 keer bekeken
 
Ik begrijp dit voorbeeld niet helemaal. Je hebt dus twee vectoren, en die wil je laten roteren.
 
Vector 1: cos(f), sin(f)
Vector 2: -sin(f), cos(f)
 
Maar waarom is de transformatie dan die matrix? Het lijkt alsof de matrix juist de vector zelf is (als jullie begrijpen wat ik bedoel).
 
Ik zie de logica er bijna van in - ik mis alleen een of twee details waardoor ik hier net niet een compleet geheel van kan maken.

Re: rotation transformation

Geplaatst: zo 16 nov 2014, 22:23
door Safe
Je hebt toch geleerd dat de matrix gevonden wordt door de beelden van de eenheidsvectoren te bepalen, precies zoals dat in de uitwerking gebeurt ...

Re: rotation transformation

Geplaatst: ma 17 nov 2014, 00:02
door Flisk
Shadow schreef:Ik begrijp dit voorbeeld niet helemaal. Je hebt dus twee vectoren, en die wil je laten roteren.
 
Vector 1: cos(f), sin(f)
Vector 2: -sin(f), cos(f)
Deze vectoren wil je niet roteren, dit zijn al de beelden van respectievelijk (1,0) en (0,1). M.a.w. dit zijn de vectoren die je krijgt wanneer je (1,0) en (0,1) roteert over een hoek f.