Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gian-Luca Cinardo
Artikelen: 0

Ondernemingsplan

Hey

Voor het vak economie moet ik en een paar vrienden een fictief bedrijf oprichten... Er komen wat discussies over de naam wat we zouden moeten gebruiken. Ons bedrijf koopt auto's aan, renoveert ze en verkoopt ze. Ik dacht persoonlijk aan "Ride-It!", terwijl m'n vrienden "East Car Customs" of "Car Customs" beter vinden. Wat vinden jullie de beste naam?

Mvg,
Gian-Luca
Bijlagen
Ride-it!
Ride-it! 767 keer bekeken
Timmoty

Re: Ondernemingsplan

Een goede naam is natuurlijk deels een een persoonlijke kwestie. Echter als ik praktisch naar de namen kijk voorzie ik bij `Ride-It!` wel problemen. Ten eerste zou ik in een bedrijfsnaam geen `!` zetten. Dit komt voor mijn gevoel ook maar zelden voor. Hoe wil je dit bijvoorbeeld in je domeinnaam verwerken!? www.ride-it!.nl is niet mogelijk. Daarnaast komt bij mij het !-teken wat schreeuwerig over.

De andere twee zie ik praktisch gezien minder problemen. Echter vraag ik me wel af of de namen de lading dekken van jullie fictieve bedrijf. Er kwamen ook een aantal vragen bij mij op die hier mogelijk een rol bij spelen. Zoals, is het bedrijf Nederlands? Wat is de doelgroep? Willen jullie je vooral particuliere diensten aanbieden of je ook/alleen richten op het bedrijfsmatige klanten?

Allemaal vragen die je bij het bedenken van een naam zou kunnen meenemen. Daarnaast zou ik ook kijken naar welke namen de concurrentie heeft.
Ruud1234

Ik dacht dat het ride a horse en drive a car was.
Als u dus niet uitsluitend 4 wheel drive all terrain vehicles verkoopt, lijkt het me niet zo'n beste naam.
Van een Mercedes of een Rolls Royce verwacht je niet dat hij galloppeert en stijgert.
Math-E-Mad-X

eeuh, de naam "Ride-it" doet mij eerlijk gezegd niet zozeer aan auto's denken, maar eerder aan iets heel anders ;)

Het lijkt me niet handig als je bedrijfsnaam dat soort associaties opwekt :P
while(true){ Thread.sleep(60*1000/180); bang_bassdrum(); }
Math-E-Mad-X

Komt misschien door deze clip:

https://www.youtube.com/watch?v=lbnoG2dsUk0
while(true){ Thread.sleep(60*1000/180); bang_bassdrum(); }

Terug naar “Politicologie en Economie”