1 van 1
Vraagstuk wiskunde
Geplaatst: vr 14 jul 2017, 20:29
door Banter
Wat is de uitkomst en hoe kom je hieraan?
Alvast bedankt !
Re: Vraagstuk wiskunde
Geplaatst: vr 14 jul 2017, 21:51
door mathfreak
Teken de rechten eens in een assenstelsel en kijk eens of je zo het antwoord kunt vinden,
Re: Vraagstuk wiskunde
Geplaatst: za 15 jul 2017, 16:15
door Safe
Wat merk je op als je beide lijnen tekent?
Re: Vraagstuk wiskunde
Geplaatst: ma 31 jul 2017, 13:22
door Banter
De rechten zijn evenwijdig, maar ik snap niet wat je dan moet doen.
Re: Vraagstuk wiskunde
Geplaatst: ma 31 jul 2017, 14:03
door Back2Basics
Je moet kennelijk iets met een gelijkzijdige driehoek doen. Wat is een een van de kenmerken van zo'n driehoek?
Kun je daar iets mee, als je die tussen evenwijdige lijnen moet tekenen?
Re: Vraagstuk wiskunde
Geplaatst: di 01 aug 2017, 07:43
door tempelier
Merk op dat punt P vrij gekozen kan worden op de rechte.
Kies dus een mooi punt voor P bijvoorbeeld op een van de assen.
Het kan nog simpeler verschuif de twee lijnen zo dat de eerste lijn door (0,0) gaat.
Kies dan P op (0,0).
Re: Vraagstuk wiskunde
Geplaatst: ma 11 sep 2017, 16:45
door Snuitje
Goede middag,
Wie kan mij verder helpen,het gaat over een aangepaste 2tact motor.
Ik heb een tweetact motor aangepast dwz.ik heb het krukcarter afgedekt en onder de zuiger zoveel mogenlijk de ruimte opgevuld
het carter is nu 3x kleiner dan ervoor.390cc vs.130cc in bdp.
Het is een 65cc motor met een bxs van 44,50x41,60mm en een cilinder membraan.
Ik heb een open en sluit diagram van een membraan gestuurde motor met de vermelde lage en hoge toeren sluit/open momenten in graden.
Nu wil ik deze kengetallen aanpassen aan de aangepaste motor.
Bij inl.dicht na bdp zou ik de sluittijden 3x kunnen versnellen,maar in bij de opening inl. wordt het een heel ander verhaal
Hier gaat een eerdere uitlaat onderdruk van -0,40 bar over in +0,40 bar druk de membraan inl.staat onder druk en gaat later
open dan voorheen.
De motor start nu pas na 4x kicken ook als hij warm is maar de motor loopt verder goed ook zonder de expansie uitlaat.
De expansie uitlaat is gebaseert op -0,40 bar in odp daar komt nu een spoeldruk voor in de plaats van +0,40 bar
Kengetallen:membraan diagram
Inl.open op lage trn.0p 41 graden 6,20mm
hoge tnn.Op 67 graden 14,86
Inl.dicht lage trn.Op 58 graden 11,63
hoge trn.Op 88 graden 22,66
Mijn vraag is wat voor een corretie factor kan ik toepassen voor het verschil van -40 bar naar +40 bar in %.
Ik wil een beter inzicht krijgen voordat ik de spoeldruk evt.ga verlagen om de inlaat de kans te geven eerder te openen
om zo de motor sneller te kunnen starten.
Mvgr. Theo