Het ziet er naar uit alsof ze dit ding leveren met meerdere mogelijkheden, vergelijkbaar met een electrisch fornuis.
Optimaal is 3 fasen 16 ampere, maar het kan ook werken met 2 groepen van 16 ampere cq 1 groep van 32 ampere.
Die 1 groep van 32 ampere hebben we niet echt, maar wordt uitgevoerd als 2 groepen van 16 ampere ieder, met die idiote perilex-stekkers waarvan je nooit echt weet hoe ze aangesloten zijn tot je gaat meten: je hebt 4 contacten plus een aarde, en dat kan zowel 3 fasen plus 1 nul zijn, als 2 fasen en 2 nullen.
Wat wel opvalt aan de specs is de 'heating unit' die overal 3 kW genoemd wordt: dat is zo ongeveer het vermogen dat je uit 1 fase 230 volt bij 16 amp afzekering kunt halen. Als de verwarming daadwerkelijk maar 3 kW is vraag ik me af waar alle moeilijkheid over gaat, dat vermogen komt gewoon uit een standaard stopcontact.
Het is niet enkel de verwarming.
Ook nog 4 pompen en verlichting.
En alles moet tegelijk aan kunnen.
Ik vond deze handleiding:
http://www.sanitec-bvba.be/images/wellness/wellis_myline/Everest.pdf
In het begin staat een tabel met de technische specificaties en daar staat voor de aansluitwaarde 3x16A.
Helemaal aan het eind staat een aansluitschema voor de driefasige uitvoering en daar staat ook 3x16A.
Dus ik zou hem aansluiten achter een 3-fasige automaat van 16A. In België zou je een automaat van 3x20A mogen toepassen. In Nederland zou dat ook kunnen, maar dan moet je dikkere draden gebruiken.
Je woning heeft toch wel een 3-fasige aansluiting?
Woning heeft 3-fase aansluiting. De kabel is dik genoeg voor 32a
Gaat me er enkel om hoeveel het nou afgezekerd moet in de meterkast.