1 van 1

as van rotatie bepalen.

Geplaatst: wo 28 feb 2018, 17:51
door liamgek
https://pasteboard.co/H9KUFvA.png
papier
papier 432 keer bekeken
De eerste spiegeling is in het X3-vlak. De tweede spiegeling is in het vlak met een gegeven normaalvector. De hoek begrijp ik wel, dat is te berekenen met het inproduct van de normaalvectoren. Alleen de as van de rotatie zelf. Ik snap niet hoe je dat zou moeten berekenen. Theoretisch gezien zou je een vector kunnen zoeken die op zichzelf afbeeldt. Maar dat is niet mogelijk op het niveau waar wij nu op zitten. Op het internet vond ik wel uitleg maar dan met eigenvectoren, en dat hebben we nog niet behandeld. Ik weet wel ongeveer nog wat een eigenvector is, de oplossingen waarvoor geldt dat de afgebeelde vector dezelfde richting heeft, maar een (eventueel) verschillende grootte. Ik vroeg me af hoe dit gedaan kan worden zonder het gebruik van eigenvectoren. 

Re: as van rotatie bepalen.

Geplaatst: wo 07 mar 2018, 00:29
door Jan van de Velde

Opmerking moderator

Verplaatst naar het vakforum