Vraag over Shared Service Centers
Geplaatst: ma 09 mar 2020, 14:45
Beste forum,
Ik weet niet of dit hier thuis hoort maar ik wil graag weten of een servicecentrum (zie voorbeeld onderaan) een Shared Service Center kan zijn.
Op internet vond ik de volgende omschrijving voor een SSC:
Een SSC is een gemeenschappelijke strategie, die de voordelen van centralisatie en decentralisatie combineert door alle processen die op ongeveer vergelijkbare wijze kunnen worden uitgevoerd samen te voegen in een semiautonome eenheid, die vervolgens diensten levert aan andere organisatie-eenheden
Als een bedrijf bijvoorbeeld één servicecentrum heeft opgericht zodat er voor alle vestigingen een punt is waar door klanten heen gebeld kan worden als iets niet werkt, is dit dan een SSC?
Groeten,
Ik weet niet of dit hier thuis hoort maar ik wil graag weten of een servicecentrum (zie voorbeeld onderaan) een Shared Service Center kan zijn.
Op internet vond ik de volgende omschrijving voor een SSC:
Een SSC is een gemeenschappelijke strategie, die de voordelen van centralisatie en decentralisatie combineert door alle processen die op ongeveer vergelijkbare wijze kunnen worden uitgevoerd samen te voegen in een semiautonome eenheid, die vervolgens diensten levert aan andere organisatie-eenheden
Als een bedrijf bijvoorbeeld één servicecentrum heeft opgericht zodat er voor alle vestigingen een punt is waar door klanten heen gebeld kan worden als iets niet werkt, is dit dan een SSC?
Groeten,