Puzzel Puzzels
Alexmanders
Artikelen: 0
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 20 apr 2022, 11:34

Customer Lifetime Value | Klantwaarde bepaling

Ik worstel om met een goede definitie te komen voor klantwaarde bepaling (hierna te noemen CLV)

Heeft iemand ervaring met de definitiebepalingen van CLV?
De vraag komt voort uit een bedrijf dat vanaf November 2019 verkopen verricht. Er is dus voor 27 maanden aan data beschikbaar.
Het aantal transacties per klant zijn helder
De totale waarde per individuele klant is helder

Daardoor is er een terugkerende klantenanalyse gemaakt waarmee er per maand benoemd kan worden wat de waarde van een herhaalbestelling door de tijd heen geweest is en de percentages zijn die behoren bij een herhaalbestelling in maand 0, in maand 1 etc.

Hoe zou vanuit deze korte geschiedenis een model opgezet kunnen worden waarbij je dus maandelijks een CLV kunt bepalen?

Dank voor suggesties en opmerkingen

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Tex hulp”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!