Hallo allemaal,
Ik zit een beetje vast bij mijn studie keuze... Ik ben immens geïnteresseerd in biologie en dieren. Ik twijfel nog heel hard maar zit met een probleempje, want mijn gezondheid niet top. Lang verhaal kort: ze vinden de oorzaak niet, maar mijn geheugen en concentratie systeem is VOLLEDIG uitgeput. Stress is helemaal uitgesloten. Hiernaast doe ik momenteel 6e jaar wetenschappen-wiskunde (7 uur).
Ik zou super graag diergeneeskunde doen maar ben nu al quasi zeker dat ik het toelatingsexamen niet door zal geraken. Ik krijg het leren hiervoor niet gecombineerd met mijn schoolwerk momenteel... Ik zal wel mee doen maar ik wil hier geen hoop op zetten.
Dan dacht ik even aan zoölogie. Ik wil echt met dieren bezig zijn en hun gedrag is immens interessant! Maar hiervoor moet ik eerst biologie doen. Super leuk, mijn lievelings vak maar enorm heftig denk ik. Moeilijk en heel veel details onthouden. Ik weet dus niet of dit te combineren valt met mijn situatie.
Daarnaast leek ook biowetenschappen (toegepaste dierwetenschappen) interessant. Het idee om theorie om te zetten in iets waarmee je echt kan werken is leuk. Ik werk heel graag op terrein. Maar dit is een ingenieurs richting... Ik ben een biologie/chemie persoon en niet echt een fysica persoon....
Of zou biotechnieken iets zijn voor mij? Het is dan misschien wat minder uitdagend (professionele bachelor), maar misschien zou dit ook wel goed zijn om alles even op een lager pitje te zetten. Er werd mij verteld dat er veel mensen zijn die hierna een schakeljaar doen voor een master biologie ect. iemand hier ervaring mee?
Laatste optie is dierenzorg... Dieren zijn echt een passie en hier een job van maken is een droom. Maar ik twijfel of mij dit in mijn job later wel genoeg uitdaging en voldoening zou brengen...
De laatste twee opties zijn wel op de campus in Geel. Dit is dicht bij mij thuis waardoor ik niet op kot moet gaan. Een pluspunt, aangezien ik hier wat tegenaan zie.
Kan iemand mij helpen? Ik ben vrij radeloos... Zijn er ervaringen of andere opties die ik over het hoofd zag?
Puzzels