Ruben01
Artikelen: 0

Back-up software

Hallo,

Heeft er iemand tips voor goeie back-up software ?

Het mag zowel gratis als betalende software zijn, als het maar goed werkt.

Er moet ook de mogelijkheid zijn om dagelijks de aangepaste bestanden op een vast tijdstip te backuppen.

Alvast bedankt voor jullie informatie !!

MaxDestruction
zpidermen

Re: Back-up software

Wat voor besturingssysteem heb je en wat wil je precies backuppen?
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt
Ruben01

Momenteel werkt ik op XP, maar er staan ook nog Linux en Vista op deze pc maar ik zou enkel XP willen backuppen.

Ik zou vooral documenten zoals: .doc , .xls , .ppt , ... willen backuppen.

En mss enkele basisprogramma's zoals F@H, office, IE7, Firefox.

Momenteel ben ik aan het backuppen met Norton Ghost maar deze kan precies enkel mijn hele HD of een partitie backuppen en dat is niet echt de bedoeling !!
zpidermen

Als je maar een paar programma's wil backuppen en voor de rest alleen maar een aantal soorten documenten, zou ik ervoor kiezen om eenmalig een backup te maken van de installatie cdroms van de desbetreffende programma's en de documenten van tijd tot tijd (bijv. 1x peer maand) ook op cd te branden.
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt
Ruben01

Als je maar een paar programma's wil backuppen en voor de rest alleen maar een aantal soorten documenten, zou ik ervoor kiezen om eenmalig een backup te maken van de installatie cdroms van de desbetreffende programma's en de documenten van tijd tot tijd (bijv. 1x peer maand) ook op cd te branden.
Wanneer ik dit ga doen kan ik evengoed die installatie CD-rom telkens in mijn computer steken denk ik. Is het niet mogelijk dat ik een backup neem, desnoods van gans de OS partitie en programma's, zodat ik later gewoon op het knopje moet drukken en deze backup er volledig terug opstaat. Als ik jouw methode ga toepassen dan moet ik alles weer opnieuw installeren.

Het probleem dat ik bij verschillende programma's heb gezien is da ik altijd een ganse partitie moet backuppen, is er geen programma waarmee je in die partitie kan browsen ?

Indien dit niet bestaat kan je mij da een goed programma aanraden waarmee ik dan toch een ganse partitie moet backuppen en waarmee ik bvb wekelijks de aangepaste documenten opnieuw kan backuppen.

Alvast bedankt !!
Ruben01

Ik kon de vorige post niet weer wijzigen en daarom deze nieuwe, iets wat het programma nog zou moeten kunnen is het backuppen van email accounts en mijn outlook inbox.
Phys

Het volledig backuppen van één (of meerdere) partities, doe ik naar teveredenheid met Acronis True Image.

Wat je bedoelt met het backuppen van een e-mail account begrijp ik niet.

Mijn Outlook Inbox (en andere mappen) heb ik zelf op een andere dan de C-partitie gezet. Daar heb je geen programma voor nodig.

Ik heb enkel windows en programma's op de C-schijf staan en de rest op andere partities. Van een schone windows-installatie - met de nodige programma's, codecs e.d. - heb ik een backup gemaakt die ook op een andere partitie staat. Nu hoef ik simpelweg eens in de zoveel tijd de backup terug te zetten en ik heb als het ware weer een verse, snelle installatie.
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -
Ruben01

Ik gerbuik ook meerdere partities maar het probleem dat ik al eens meegemaakt heb is dat gans mijn HD crashte en er maar een 5 tal GB van de 120 GB nog leesbaar was vanop een andere pc, daarom wilde ik mijn belangrijkste bestanden nog eens apart backuppen, maar ondertussen werk ik met Norton Ghost om net zoals je de hele partitie te backuppen !
Phys

Je hebt al een programma die partities kan backuppen (Norton Ghost). Vanwaar eigenlijk nog de vraag
indien dit niet bestaat kan je mij da een goed programma aanraden waarmee ik dan toch een ganse partitie moet backuppen en waarmee ik bvb wekelijks de aangepaste documenten opnieuw kan backuppen.

?
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -
Ruben01

Phys schreef:Je hebt al een programma die partities kan backuppen (Norton Ghost). Vanwaar eigenlijk nog de vraag

?
De topic is ondertussen wel al van 13 april !! Ik heb ondertussen niet stil gezeten met het zoeken naar een goed programma. Het is mss een foutje van mij dat ik nog niet had verteld wel programma ik uiteindelijk gebruik.

Terug naar “Informatica en programmeren”