1 van 1

FoldinGL

Geplaatst: wo 27 jun 2007, 00:31
door Miels
Ik kwam net dit programmaatje tegen:
FoldinGL

FoldinGL will display three-dimensional, animated and rotating protein, which is the result of your current Folding@home calculation.

Starting from version 1.20, this program is distributed under the terms of the GNU General Public License.

Features
  • Uses OpenGL to show 3D model of the currently processed Folding@home protein.
  • Generates smooth animation based on the frames calculated by client.
  • Automatic protein rotation with adjustable speed and smoothness.
  • Zero CPU load when rotation and animation paused.
  • Configurable amount of FPS(frames per second) allows to choose between smooth animation and low CPU usage.
  • The protein can be rotated manually (using the Numpad keys).
  • Can be closed/restarted without interrupting the F@h client.
  • Works in Linux (under Wine).
Lijkt me leuk. Ik zal 't eens proberen en hier een screenshot bij zetten

Re: FoldinGL

Geplaatst: wo 27 jun 2007, 00:40
door Miels
Zo, gelukt. Wel geinig maar viel een beetje tegen. Ik had verwacht dat het de grafische kant van Folding over zou nemen, maar dat deed het niet. Het is een extra programma waarmee je je huidige gevouwen eiwit kan bekijken, draaien, etc. Op zich stelt de "installatie" niets voor: het is 1 kleine executable die je in de foldingmap kunt plaatsen. Als je 'm uitvoert doet hij 't meteen.
protein_foldinGL
protein_foldinGL 736 keer bekeken
Wat wel aardig is, is dat je hiermee ook je eiwit zichtbaar kan maken als je de consoleversie van Folding gebruikt! Zo heb je toch nog iets van visuele feedback...

Re: FoldinGL

Geplaatst: wo 27 jun 2007, 09:07
door Ruben01
FoldinGL

FoldinGL will display three-dimensional, animated and rotating protein, which is the result of your current Folding@home calculation.

Starting from version 1.20, this program is distributed under the terms of the GNU General Public License.

Features

Uses OpenGL to show 3D model of the currently processed Folding@home protein.

Generates smooth animation based on the frames calculated by client.

Automatic protein rotation with adjustable speed and smoothness.

Zero CPU load when rotation and animation paused.

Configurable amount of FPS(frames per second) allows to choose between smooth animation and low CPU usage.

The protein can be rotated manually (using the Numpad keys).

Can be closed/restarted without interrupting the F@h client.

Works in Linux (under Wine).
Wanneer ik dit leesde zag het er veelbelovend uit, nu ik die screenshot zie valt het wat tegen.

Waarschijnlijk vraagt het ook enkel geheugen van je pc en gaat hij hierdoor misschien zelfs een beetje trager vouwen

Re: FoldinGL

Geplaatst: wo 27 jun 2007, 11:19
door Miels
Waarschijnlijk vraagt het ook enkel geheugen van je pc en gaat hij hierdoor misschien zelfs een beetje trager vouwen
Het is dus niet iets wat de hele tijd draait, maar echt een programma dat je even op kan starten om je eiwit van alle kanten te bekijken, en daarna sluit je 'm weer af.

Re: FoldinGL

Geplaatst: wo 27 jun 2007, 11:24
door Ruben01
Het is dus niet iets wat de hele tijd draait, maar echt een programma dat je even op kan starten om je eiwit van alle kanten te bekijken, en daarna sluit je 'm weer af.


Daarvan zie ik het nut eigenlijk niet in :D .

Ik heb er totaal geen behoefte aan te weten hoe het eiwit er juist uitziet, ik heb totaal geen kennis van eiwitten dus ik zie enkel een ingewikkelde afbeelding.