1 van 1

Java project: snoepautomaat

Geplaatst: di 18 dec 2007, 22:52
door Lathander
We hebben op school bij ons dus ons 2de project gekregen: we moeten in Java een snoepautomaat programeren

bedoeling is dan dat ge krijgt te zien wat er inzit, wat het kost, dat ge uw geld intypt, een voorwerp selecteert en dat alles naar behoren werkt, net zoals real-life.

Nu is mijn probleem het volgende, iets da'k geen gedacht zou hebben hoe het gedaan wordt, namelijk, de selectie die op het scherm geprint wordt, die moet dynamisch zijn...

wat bedoel ik daarmee:

Afbeelding

dus de breedte op de eerste display is 5, de 2de is 20, de derde is 30

maar iedere keer is de naam hetzelfde, maar bij de eerste 2 wordt die gewoon afgesneden.

Dit systeem is mij totaal vreemd. Weet iemand hier iets meer over?

In onze programma's werken we hoofdzakelijk met Strings, en hier is het de bedoeling dat de content van die lijst geplaatst wordt via een vooraf gedefineerde String[][] gamma met daarin het "gamma" van de automaat. Iedere coordinaat komt op een bepaalde plaats in de display uit.

Re: Java project: snoepautomaat

Geplaatst: do 20 dec 2007, 15:40
door Lathander
Ondertussen ben ik zelf al voorbij dit eerste probleem geraakt.

Moeilijkheid die zich nu stelt is het dynamisch instellen van de content van die display.

als ik mijn 2-DIM String van het gamma van de producten defineer, kan dat vanalles zijn

2x2

5x10

8x3

en het moet steeds allemaal perfect werken :D

Dit gaat nog plezant worden

Re: Java project: snoepautomaat

Geplaatst: vr 21 dec 2007, 12:48
door jhnbk
wat is eigenlijk het verschil tussen A1 & A2

Re: Java project: snoepautomaat

Geplaatst: za 29 dec 2007, 23:27
door Lathander
Het artikel... dat is het verschil...

A, B, C, D... zijn de rijen. 1, 2, 3, 4, 5, 6... zijn de kolommen...

Zet die samen en ge kunt een element uit uwen array kiezen...

Anyways, ondertussen is het programma afgewerkt