Aanroepen van inline assembler functies in een visual c++ programma
Geplaatst: do 17 jan 2008, 23:33
Hallo programmeurs
Ik wil binnen een Visual C++ programma enkele functies schrijven waarin inline assembler wordt gebruikt samen met Visual C++.
Hoe kan ik de ene functie aanroepen in de andere waar inline assembly in verwerkt zit.
Ik geef eens een voorbeeld van mijn bedoeling
int funct1(int a)
{
int temp;
_asm
{
mov ax, bx
mov temp, ax
ret
}
return(temp);
}
int funct2(int a, int b)
{
int temp, x;
_asm
{
mov ax, x
add ax, ax
call <assembler_functie>
mov temp, ax
ret
}
return(temp);
}
Ik heb de volgende vraag:
1. Hij kan ik een functie aanroepen binnen een stukje inline assembly, en hoe doe je dat
2. Mag je de instructie call gebruiken in je inline assembly en mag je binnen de ene assembly code naar de andere?
Ik hoop dat hier mij echt iemand van dienst kan zijn anders moet ik telkens 5 keer dezelfde code schrijven en das meer werk dan een 5 keer een call uit te voeren.
Ik wil binnen een Visual C++ programma enkele functies schrijven waarin inline assembler wordt gebruikt samen met Visual C++.
Hoe kan ik de ene functie aanroepen in de andere waar inline assembly in verwerkt zit.
Ik geef eens een voorbeeld van mijn bedoeling
int funct1(int a)
{
int temp;
_asm
{
mov ax, bx
mov temp, ax
ret
}
return(temp);
}
int funct2(int a, int b)
{
int temp, x;
_asm
{
mov ax, x
add ax, ax
call <assembler_functie>
mov temp, ax
ret
}
return(temp);
}
Ik heb de volgende vraag:
1. Hij kan ik een functie aanroepen binnen een stukje inline assembly, en hoe doe je dat
2. Mag je de instructie call gebruiken in je inline assembly en mag je binnen de ene assembly code naar de andere?
Ik hoop dat hier mij echt iemand van dienst kan zijn anders moet ik telkens 5 keer dezelfde code schrijven en das meer werk dan een 5 keer een call uit te voeren.