Botsing vleugel met paal
Geplaatst: ma 16 jun 2008, 02:38
Zonder hier een niet wetenschappelijke discussie te willen starten wou ik hier een berekening voorleggen
die is gemaakt door een groepje piloten (9/11 waarheidszoekers) . Hopelijk is dit de juiste plaats hiervoor.
er is hierover heftige discussie op een ander forum. Ik stelde daar voor om de berekening eens hier voor te leggen , juist omdat het hier alleen om wetenschap gaat .
Een vliegtuig vleugel botst tegen een lightpole. berekend wordt de snelheid waarmee de paal na botsing weg schiet
Looking at the momentum (p) in this alleged inelastic collision:
p = mass * velocity
530 mph ~= 777.3333333333 fps [or approx. 460.5574082073434 knots]
Since the amount of fuel or passenger load in AA77 can be disputed, let's use the operating empty weight for a 757-200 for a "light" estimate:
Operating empty with P&W;engines 57,840kg (127,520lb), with RB211s 57,975kg (127,810lb). Basic max takeoff 99,790kg (220,000lb), medium range MTOW 108,860kg (240,000lb), extended range MTOW 115,665kg (255,000lb) or 115,895kg (255,550lb).
http://www.airliners.net/aircraft-data/stats.main?id=101
127,810lb * 777.3333333333 fps = 99350973.3333334 ft-lb/sec [of B757-200 momentum]
Let's "guess" a 1% momentum transfer in this inelastic collision (a quite conservative estimate):
99350973.3333334 ft-lb/sec * 0.01 = 993509.733333334 ft-lb/sec [of light pole momentum]
Naar mijn mening raakt deze berekening kant nog wal. Wat denken jullie er over ?
die is gemaakt door een groepje piloten (9/11 waarheidszoekers) . Hopelijk is dit de juiste plaats hiervoor.
er is hierover heftige discussie op een ander forum. Ik stelde daar voor om de berekening eens hier voor te leggen , juist omdat het hier alleen om wetenschap gaat .
Een vliegtuig vleugel botst tegen een lightpole. berekend wordt de snelheid waarmee de paal na botsing weg schiet
Looking at the momentum (p) in this alleged inelastic collision:
p = mass * velocity
530 mph ~= 777.3333333333 fps [or approx. 460.5574082073434 knots]
Since the amount of fuel or passenger load in AA77 can be disputed, let's use the operating empty weight for a 757-200 for a "light" estimate:
Operating empty with P&W;engines 57,840kg (127,520lb), with RB211s 57,975kg (127,810lb). Basic max takeoff 99,790kg (220,000lb), medium range MTOW 108,860kg (240,000lb), extended range MTOW 115,665kg (255,000lb) or 115,895kg (255,550lb).
http://www.airliners.net/aircraft-data/stats.main?id=101
127,810lb * 777.3333333333 fps = 99350973.3333334 ft-lb/sec [of B757-200 momentum]
Let's "guess" a 1% momentum transfer in this inelastic collision (a quite conservative estimate):
99350973.3333334 ft-lb/sec * 0.01 = 993509.733333334 ft-lb/sec [of light pole momentum]
Naar mijn mening raakt deze berekening kant nog wal. Wat denken jullie er over ?