Probeert de Islam zich binnen te werken in onze samenleving?
http://www.faithfreedom.org/Gallery/1.htm
Kijk en oordeel.
Moderator: Rhiannon
Ik kan hier ontzettend pissig van worden. Xenofobisch gedoe.
Dat is waar, maar als het al misloopt bij de stichter van een godsdienst...Van elk volk kan je wel alle excessen eruit halen en op die manier een ontzettend eenzijdig en onrealistisch beeld neerzetten.
Vind ik niet. Het geeft volgens jou een onrealistisch beeld, maar de feiten hierin zijn voor zover ik weet allemaal correct.Ik vind de manier waarop moslims hier benaderd worden enger dan de daden van hunzelf.
Maar is dat wel de intentie? Ze willen gewoon dat mensen beter naar de realiteit kijken (denk ik).Moet wel een hele domme site zijn als ze het nodig vinden om met voorbedachte rade een negatief beeld te schetsen.
Denk ik niet. Nogmaals, deze uiteenzetting leidt tot een heldere waarneming van de realiteit.Op deze manier boek je echt geen vooruitgang. Je creëert alleen etnisering in plaats van integratie.
Vooruitgang is een relatief begrip. Wat voor jou vooruitgang is kan voor mij achteruitgang betekenen. En ik denk eerlijk gezegd niet dat ze hiermee gewelddadige reacties willen uitlokken.En wat beoog je dan eigenlijk met zo'n site? In ieder geval geen vooruitgang, heb je dan een soort oorlogsdwang ofzo?
In het buitenland worden wij als beesten benaderd. Te denken aan doodsbedreigingen, aanslagen, etc. Het moet van beide kanten komen. Wederzijds respect. Rechtvaardigheid. En wilde Allah dat niet juist?Hoe kunnen die mensen ooit nog hun goede kant laten zien als ze voortdurend als exotische beesten worden benaderd, op zo'n manier zou ik als buitenstaander nog niet eens willen integreren.
Hij zegt wel heel mooi dat ze vanuit dezelfde basis zijn ontstaan, maar daar moet je niet als enige op letten. Hoe een religie zich ontwikkeld door de jaren heen is zeker belangrijk. Ik trek even een vergelijking met de LPF: het begon als lijst van Fortuyn. Het eindigde als één pot nat. De standpunten van Fortuyn waren van secundair belang. Verkrachting van de naam Fortuyn vind ik. Je moet ook kijken naar de huidige situatie, niet alleen naar de oorsprong."Ik denk dat het goed zou zijn wanneer men zich iets meer zou verdiepen in de geschiedenis van de relatie tussen deze twee verschillende tradities. Dan zie je hoezeer ze teruggaan op dezelfde zaken - beide zijn schatplichting aan het jodendom, aan de filosofische traditie van de Grieken en de Romeinen.
Meer en meer mensen lijken daar geen boodschap aan te hebben. Die zien zich geconfronteerd met sociale spanningen en hebben geen geduld voor historische relativeringen. Van emigranten wordt aanpassing geëist. Bovendien wordt de superioriteit van de westerse cultuur gehuldigd. Om met dat laatste te beginnen, dat is feitelijk onjuist. [...]
Maar de angst in Europa schuilt er in dat men het secularisme (scheiding kerk en staat) bedreigd ziet worden door de politieke islam. Tja, je kunt jezelf van alles aanpraten. Wanneer je tegen mensen zegt dat je hen niet accepteert omdat ze allemaal fanatiekelingen en fundamentalisten zijn, dan is dat de beste manier om te zorgen dat ze dat ook worden. Landen als Turkije, Indonesië en Maleisië zijn echter seculier. En waarschijnlijk zijn er onder de moslims op de wereld niet zoveel meer fundamentalisten dan er fundamentalistische christenen in de Verenigde Staten zijn."
Flogging: An Iranian boy is punished for breaching the Sharia law possibly drinking beer or a similar crime.
After Friday prayers were over, the Muslims came out and grabbed the first Hindu they could.
Dit zijn geen feiten te noemen.Palestinian crowd waves entrails of butchered Israeli victims. in Ramala. The expression on their faces show they are orgasmic. This level of hate is only possible in Islam
Zij beschuldigen hier ànderen van wij tegen hen ethiek? Jaja....Faith Freedom International is a grassroots movement of ex-Muslims. Its goals are to (a) unmask Islam and show that it is an imperialistic ideology akin to Nazism but disguised as religion and (b) to help Muslims leave it, end this culture of hate caused by their "us" vs. "them" ethos and embrace the human race in amity. We strive for the unity of Mankind through the elimination of Islam, the most insidious doctrine of hate
De druppel.This is how Islam elevates Woman (foto's van hoe een vrouw wordt opgehangen, gruwelijk!)
Avicenna's philosophy was based on a combination of Aristotelianism and Neoplatonism. Contrary to orthodox Islamic thought, Avicenna denied personal immortality, God's interest in individuals, and the creation of the world in time. Because of his views, Avicenna became the main target of an attack on such philosophy by the Islamic philosopher al-Ghazali and was even called apostate
Ik ben een zijHet valt te prijzen in Lenn dat hij de Islam welwillend wenst te bejegenen.
Nee hij doelt op mensen als Bush.Maar als je je in deze religie verdiept kom je waarschijnlijk tot de conclusie dat veel van het negatieve dat erover gemeld wordt wel degelijk klopt. Bas Heijne spreekt over fundamentalistische christenen. Sommige van mijn beste vrienden zijn dit: Jehova's getuigen. Volstrekt geweldloos. Als jonge mensen die op zoek zijn naar een zin in het leven en zich gaan verdiepen in religie gaan ze terug naar de bron (dit ziet Ayaan Hirsi Ali als de oorzaak van westerse islamterroristen).
Ik vertrouw niet op internetsites, en al helemaal niet als ze iets proberen te verkondigen en zich ook nog eens schuldig maken aan eenzijdige berichtgeving. Wordt me dagelijks geleerd.Adpruys schreef:De bron van de Islam is veel gevaarlijker dan de bron van de andere wereldgodsdiensten. Zo zijn er nog vele nadelen aan de Islam waarvan de nadelen voor degenen die durven beweren niet meer te geloven (zelfs Nederlandse kamerleden van Turkse afkomst lijken dit niet te durven) er 1 is. De sectie hierover op genoemde site http://www.faithfreedom.org/testimonials.htm
Komt waarachtig over.
Ik heb inderdaad in ongeveer elke geschiedenisles van rond die tijd gehoord hoe belangrijk de moslims geweest zijn voor de overdracht van onze huidige kennis.Interessant voor dit wetenschapsforum is wellicht ook de weerlegging van de misvatting dat de Islam veel bijgedragen heeft aan de wetenschap. De belangrijkste geleerden uit islamitische landen waren vrijdenkers die veel gemeen hadden met de oude grieken en soms werden vervolgd. Over Avicenna
In de Islam dient men, net zoals in het christendom, het geloof te verbreiden. In de islam gaat dit echter gepaard met wereldlijke macht (itt geef aan de keizer etc.) en met het vuur en het zwaard (itt allen die naar het zwaard grijpen etc). Ook al ben je niet bang dat deze godsdienst een groot gevaar voor onze vrijheid of onze samenleving vormt kan het geen kwaad dit kwaad onder ogen te zien.
Nou, ik word anders wel bang van die filmpjes, en dat lijkt me ook wel degelijk de bedoeling.Ik wil een ding duidelijk hebben. Ik ben geen xenofoob. Bang voor vreemdelingen? Dacht het niet.
Kan je dat ook beargumenteren?Dat is waar, maar als het al misloopt bij de stichter van een godsdienst...
De feiten kunnnen wel degelijk correct zijn, dan nog kan je door eenzijdige berichtgeving een onjuist beeld schetsen. Als ik een geschiedenisles over de Duitsers geef en ik vertel alleen over de holocaust dan doe ik ze toch ook tekort?Het geeft volgens jou een onrealistisch beeld, maar de feiten hierin zijn voor zover ik weet allemaal correct.
Onzin, dit is duidelijk een vorm van aanstoken. Dit is bovendien niet de realiteit, en zeker niet in Nederland, dit zijn excessen, die je in elk land tegenkomt.Maar is dat wel de intentie? Ze willen gewoon dat mensen beter naar de realiteit kijken (denk ik).
Erg helder ja, helemaal niet suggestief taalgebruik ook (zie Ger)Nogmaals, deze uiteenzetting leidt tot een heldere waarneming van de realiteit.
Nee, maar er wordt wel een hele bevolkingsgroep over één kam geschoren en behoorlijk zwart afgeschilderd. Hoe kan je daar nou vooruitgang mee boeken. Alleen maar een wij-zij gevoel. En wat wil jij dan bereiken? Laat me raden, alle moslims moeten gewoon het land uit. Grow up denk ik dan.Vooruitgang is een relatief begrip. Wat voor jou vooruitgang is kan voor mij achteruitgang betekenen. En ik denk eerlijk gezegd niet dat ze hiermee gewelddadige reacties willen uitlokken.
Wat is dit nou weer allemaal. Ben jij wel eens in een islamitisch land geweest? Ik ken weinig mensen die zo gastvrij zijn. Nederland is juist heel burgerlijk en wil zo min mogelijk met anderen te maken hebben. En hoezo het moet van beide kanten komen. Volgens mij komt het op dit moment zeker ook niet van de kant van de Nederlandse bevolking hoor, met al die kleinzerigheid.In het buitenland worden wij als beesten benaderd. Te denken aan doodsbedreigingen, aanslagen, etc. Het moet van beide kanten komen. Wederzijds respect. Rechtvaardigheid. En wilde Allah dat niet juist?
Nogmaals, een boel islamitische landen zijn wel degelijk seculier. Die zijn alleen niet interessant voor jullie. En verder ben jij degene die de hele tijd Fortuyn erbij sleept voor jouw gedachten. Fortuyn had veel zinnigere dingen te melden, waar ook/zelfs ik vaak in mee kon gaan.Hij zegt wel heel mooi dat ze vanuit dezelfde basis zijn ontstaan, maar daar moet je niet als enige op letten. Hoe een religie zich ontwikkeld door de jaren heen is zeker belangrijk. Ik trek even een vergelijking met de LPF: het begon als lijst van Fortuyn. Het eindigde als één pot nat. De standpunten van Fortuyn waren van secundair belang. Verkrachting van de naam Fortuyn vind ik. Je moet ook kijken naar de huidige situatie, niet alleen naar de oorsprong.
Welja, haal er nog een uitzondering bij om een algemeen beeld van te maken. Ik kan ook wel een een of andere achterlijke rechts-extremist erbij slepen, Wilders bijvoorbeeld. Die man is pas gevaarlijk met z'n populistische one-liners.Als laatste (als een soort kanttekening) wil ik Fawaz er nog bij slepen. Hoe heeft hij het lef om in Nederland zo'n uitspraken te doen? Hij heeft zich eerst in Nederland ingewerkt om vervolgens zijn zieke fantasieën op ons los te laten. Geert Wilders kan dat heel mooi zeggen: "Een gillend varken"
Als dat je vraagstelling is, dan zijn de foto's op de door jou gegeven site niet echt relevant, op die van de Abu Hamza volgelingen na dan.Probeert de Islam zich binnen te werken in onze samenleving?...Kijk en oordeel.
Racist? Een sterke conclusie Lenn. Net zo sterk als die, die kombelpeter ongeschijnlijk trekt. Verdiep je eens in de betekenis van het woord racist.Ik merk dat je standpunt gebaseerd is op een wankel fundament, zoals ik tot nog toe bij elke racist heb moeten concluderen.
I know.. What goes around, comes around. Ook hij doet uitspraken zonder zich daadwerkelijk te verdiepen.Racist? Een sterke conclusie Lenn. Net zo sterk als die, die kombelpeter ongeschijnlijk trekt. Verdiep je eens in de betekenis van het woord racist.
Al de doden in Irak zou ik niet op het conto van Bush willen schrijven. Zijn buitenlandse beleid kun je als verkeerd betitelen, met ernstige nadelige gevolgen. Er is echter niemand die beweerd dat dit beleid gevoerd is om het christendom te verbreiden. Bush is natuurlijk niet exemplarisch voor fundamentalistische christenen. Het zou me niet verbazen als hij niet eens een christen is. Voormalig presidentskandidaten Carter, Nixon, Reagan en Bush sr afficheerden zich met de evangelisch christelijke beweging om hun stemmen te verkrijgen. Alleen Carter bleek een evangelische christen te zijn (met andere politieke ideeën dan die van deze beweging). Het gaat deze beweging om themas als abortus, homohuwelijk, bidden op school e.d.Wie is er nou meer bezig met het opleggen van religie en geloof, Bush of de fundamentalisten? En denk maar niet dat Bush niet voor minder doden zorgt dan die fundamentalisten. Dat komt alleen niet in het nieuws, en fundamentalisten wel, zo uitvergroot mogelijk.
Lenn: De feiten kunnnen wel degelijk correct zijn, dan nog kan je door eenzijdige berichtgeving een onjuist beeld schetsen. Als ik een geschiedenisles over de Duitsers geef en ik vertel alleen over de holocaust dan doe ik ze toch ook tekort?