De moderne maatschappij wordt steeds gecompliceerde door de groei (dagelijks) van regels,wetvoorstellen, wetswijzigingen,variabele onderwijssystemen,zodat de "men"allang door het onddorzichtbare struikgewas en woekerplaten het bos niet meer ziet.
He, de politici zitten er om wetten te maken, ze worden gekozen als
wetgever. Ze kunnen dan toch moeilijk daar 4 jaar zitten zonder het wetboek langer te maken?
Maar wellicht een idee om een bepaald getal vast te stellen van hoe veel woorden het wetboek maximaal mag tellen?
Het aangedragen idee van QRNLK is ook weer zo'n aanpassing/verfijning van ons rechtssysteem en dat lijkt me nu niet iets om opgroeiende jeugd in hun pubertijd -via het invoeren van een nieuw studieproduct -weer meer in hun rugzak te geven.
Aanpassing van het rechtssysteem?
Ik heb dit topic niet begonnen, het was een opmerking in een andere context min of meer bedoeld als een klacht tegen de
beperkingen van het huidige openbaar onderwijs en impliciet spreek ik mijn twijfel uit over de
doelstellingen van het openbaar onderwijs.
Het moderne sociale leefsysteem zal op de lange duur wel vastlopen en dan worden de zaken hopenlijk weer eens op een rij gezet en niet zo toen ons Burgelijk Wetboek werd gemoderniseerd en waar ruim 20 jaar aan werd gewerkt op basis van oude wetgeving en antieke termen en aanhef door het staatshoofd in de pluriales majustatus en onder het erbij halen in vroegere tijden van de Gratie van OLH.
Veranderingen binnen een bestaand stelsel levert altijd een vrijwel gelijk stelsel op. De enige manier waarop er echt ontwikkeling kan plaatsvinden is door uit het bestaande stelsel te breken. Maar dat is natuurlijk niet te verkopen aan mensen die door het huidige stelsel de touwtjes in handen hebben gekregen en daardoor als enigen de macht hebben om deze verandering te laten doorgaan of tegen te houden.
De enigste winst van onze gecompliceerde regelgeving is dat de advocatuur en de rechtspraak grofbetaalde functies hebben.
"winst"?
Ik kan qrnlk alleen nog maar adviseren om via toch weer de burocraten erachter te komen,wie hanteerbaar is om voor hem een gunstige regeling van afbetaling te creeeren!
=D> Komt wel goed.
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.
Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.
There is no theory of protecting content other than keeping secrets Steve Jobs