Moderator: Rhiannon
Hangt heel erg af van persoon tot persoon en van de cultuur.Laten de hoofdbegaafde mensen ook merken dat ze ' hoofdbegaafd' zijn? Immers, de mensen met een normale intellegentie hebben moeite om deze mensen te begrijpen.
Da's ook al niet noodzakelijk zo.Immers, de mensen met een normale intellegentie hebben moeite om deze mensen te begrijpen.
Da's ook al niet noodzakelijk zo.
"We" ? de nederlandse mens in het algemeen? Of ben je toevallig er ook een van mensa?In Nederland eerder het tegenovergestelde, we zijn bang om buiten de boot te vallen en veel mensa leden vertellen het hun familie niet eens.
Met "we" bedoelde ik de gemiddelde Nederlander."We" ? de nederlandse mens in het algemeen? Of ben je toevallig er ook een van mensa?
Dat hangt meer van des betreffende hoogbegaafde af dan van de mensen die moeite hebben dat te accepteren.Uit eigen ervaring weet ik dat veel mensen moeite hebben met het accepteren van mensen die hoogbegaafd zijn. Heeft iemand hier ervaringen mee?
Ik heb vroeger op kamp een meisje leren kennen dat hoogbegaafd was. Die werd inderdaad niet zo geaccepteerd in onze groep als de anderen, maar ik vond dat ze dat een beetje zelf zocht.Uit eigen ervaring weet ik dat veel mensen moeite hebben met het accepteren van mensen die hoogbegaafd zijn. Heeft iemand hier ervaringen mee?
Veel mensen hoeven hun niveau niet of nauwelijks aan te passen, omdat hun niveau overeenkomt met dat van de gemiddelde Nederlander. Het lijkt er vaak op dat mensen met een intelligentie dat net boven het gemiddelde ligt, het het makkelijkst hebben, omdat ze hun niveau niet hoeven aan te passen zonder moeite te hebben met het begrijpen van anderen.Dalton schreef:Dat hangt meer van des betreffende hoogbegaafde af dan van de mensen die moeite hebben dat te accepteren.
Een groep heeft een bepaald niveau en wie daar van afwijkt valt daar nou eenmaal buiten.
Van een groepje bij de koffieautomaat is het niveau vaak erg laag.
Het niveau van diezelfde mensen in een werkbespreking kan een heel stuk hoger zijn.
Die mensen kunnen "hun niveau" aanpassen aan de situatie.
Als een hoogbegaafde zijn niveau niet voldoende kan (of onbewust wil) aanpassen aan de situatie valt hij erbuiten.
Nou, ik zal het meteen even laten merken : Intellegentie schrijf je met een i.Laten de hoofdbegaafde mensen ook merken dat ze ' hoofdbegaafd' zijn? Immers, de mensen met een normale intellegentie hebben moeite om deze mensen te begrijpen.
Klopt toch? Het begint toch met een i?Intellegentie schrijf je met een i.
Nou, ik zal het meteen even laten merken : Intellegentie schrijf je met een i.